פאנטום 4 החדש של DJI: תפנית בעולם הרחפנים

פאנטום 4 החדש של DJI: תפנית בעולם הרחפנים

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

הכירו את הרחפן החדש של חברת DJI: פאנטום 4.

הרחפן הזה מסוגל לראות את כל העולם מסביבו ולהתאים את עצמו – הצעד הגדול הבא לקראת כלי טיס אוטונומיים באמת. הפאנטום 4 יבלום אם תטיסו אותו אל תוך קיר, אם מאיזו סיבה תרצו לעשות זאת. אם תבקשו ממנו לטוס מהנקודה בה אתם עומדים אל נקודה מעבר לנהר, למשל, ויש גשר בין שתי הנקודות, הרחפן ישקול את החלטתו: להגביר את המהירות כדי להזיז את העצם המפריע או, אם זה לא מתאפשר, יעצור וירחף במקום עד שיקבל פקודות נוספות.

הפאנטום 4 עושה זאת בעזרת חמש מצלמות: שתיים מקדימה, שתיים בתחתית, וכן המצלמה המרכזית אשר תמיד הייתה קיימת גם בדורות קודמים של הרחפן שנועדה לצלם סרטונים. התמונות שמצלמות המצלמות הללו עוברות דרך תוכנת ראייה ממוחשבת אשר בונה דגם תלת מימדי של העולם מסביב לרחפן כך שהוא יכול לנווט בסביבתו בצורה חכמה.

אבל הוא עושה אף יותר מזה: מאפיין חדש אשר נקרא TapFly מבטל את הצורך ללמוד להשתמש בשלט הבקרה. כל מה שצריך זה ללחוץ על כפתור אחד להמראה, לקבוע מרחק מקסימלי אליו יוכל להגיע הרחפן, ופשוט ללחוץ על סרטון הוידאו שמופיע בשידור חי על המסך.

חיישנים חדשים מאפשרים לפאנטום 4 גם יציבות נוספת בעת הריחוף. אבל זה לא הכל. בעזרת מאפיין ה- ActiveTrack, תוכלו לשרטט מעגל מסביב לעצם מסוים אותו אתם רוצים לשמור בפריים המצלמה: אדם רץ, מכונית, אפניים. המחשב ברחפן יבנה מודל תלת מימדי של אותו עצם ויעקוב אחריו אוטומטית על מנת לשמור אותו בתוך הפריים. המפעיל יכול להשתמש בשלט הרחוק על מנת לבצע התאמות ושינויים בפוקוס, בפריים, או בהגדרות המצלמה, או שהוא יוכל פשוט לנוח ולתת לרחפן לעשות את כל העבודה.

על אף שהתענוג הזה עולה 1,399 דולרים, בעזרת המאפיינים האוטונומיים החדשים, הסיכויים שהכלי ייהרס לכם בזמן טיסה הוא נמוך יותר, וכן לא תצטרכו לבזבז זמן כדי ללמוד את מערכת ההפעלה הידנית בשביל להשיג תמונות משגעות מהאוויר.

לסיכום, למרות שהוא לא הכלי הזול ביותר שקיים בשוק, הפאנטום 4 החדש של DJI הוא ללא ספק הכי חדיש ומתוחכם.