נורת'רופ מתכננת מטוס קרב "חסין סייבר"

נורת'רופ מתכננת מטוס קרב "חסין סייבר"

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

יצרנית הביטחון נור'תרופ גרומן לוקחת על עצמה להתמודד עם אחת הבעיות הגדולות ביותר בתחום מטוסי הקרב: סיכון סייבר. טום ווייס, נשיא נור'תרופ גרומן מערכות אוויריות, חברת-בת של תאגיד נורת'רופ גרומן, הציג את תכניתו למטוס קרבי שיוכל להיות גם בלתי מאויש. כלי הטיס המוצע יהיה חמוש בנשקי לייזר ומצויד במערכת הגנת סייבר מתקדמת נגד איומי הסייבר הגדלים והולכים.

הפנטגון עובד כעת על קונספטים למטוס קרבי דור שישי אשר צפוי להיות כשיר לטיסה בשנת 2030. בשנה שעבר החל חיל האוויר האמריקני את תהליך הסינון בפרויקט על מנת לקבוע אילו טכנולוגיות יבטיחו את עליונותה האווירית של ארצות הברית גם בעתיד. התעשייה הזדרזה להתאים את עצמה לשינוי כיוון הרוחות. בואינג הוציאה כמה קונספטים עיצוביים ולוקהיד מרטין עובדת, כך על פי דיווחים, על כמה רעיונות משלה.

חברת נורת'רופ, המשמשת כקבלנית משנה למטוסי ה- F-35 מהדור החמישי, תנסה לזכות במקום הקבלנית הראשית לדור הבא של מטוסי הקרב. החברה לוקחת חלק במספר מחקרים אשר נועדו לקבוע אילו ביצועים יצטרך להציג מטוס הקרב העתידי.

אחד מנושאי המפתח העומדים בפני המטוסים העתידיים הללו הוא ההגנה על נתונים ועל התקשורת בסביבת הסייבר, אשר הולכת והופכת לעוינת יותר עם הזמן. הממשלה אינה יכולה לעצור את כל מתקפות הסייבר, אמר ווייס, ועל כן הפוקוס צריך להיות על זיהוי הפרעות ומניעת נזק.

“הגוף האנושי כיום רגיש לזיהומים, אז הרעיון של חסימה של כל זיהום אשר נכנס לגוף דרך שטח העור – זה פשוט בלתי אפשרי לעשייה. השאלה היא, כאשר אנחנו כבר חוטפים זיהום, מה הגוף שלנו עושה?" אמר ווייס. "לגוף שלנו יש מערכת מדהימה אשר נקראת תאי דם לבנים שתוקפים ומנסים להתמודד עם הווירוס באופן שמונע ממנו להזיק לגוף. המערכות בשנת 2030 יהיו בעלות מנגנון דומה מאוד לכך."