תרגיל אימונים משותף למשטרת ניו-יורק וסוכנויות פדרליות

תרגיל אימונים משותף למשטרת ניו-יורק וסוכנויות פדרליות

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

ניו-יורק לא ספגה בשנים האחרונות מתקפת טרור הרסנית כמו אלו שפגעו בלונדון, מדריד ופריז. אך הסבירות למתקפה אשר שמה לה למטרה עיר בפרופיל גבוה כל כך הולך והופך לסביר. משום זאת מתכוננות רשויות הביטחון, מכינות תכניות פעולה ועורכות אימונים על מנת למנוע מתקפות מסוג זה וכן על מנת להגיב כראוי במידה ואכן תתרחש.

כסיכום למספר חודשים של עבודה מאומצת אשר הייתה תוצאה של שיתוף פעולה בין המחלקה לביטחון המולדת, מנהלת המדע והטכנולוגיה, ומשטרת העיר ניו-יורק, ערכה האחרונה אימוני תגובה לירי פעיל בסוף חודש נובמבר.

האימון לא רק מעריך את יכולות התגובה של משטרת ניו-יורק, אלא גם מספק פלטפורמה לשילוב פתרונות טכנולוגיים מסחריים אשר יוכלו לסייע בתרחישי חירום עתידיים.

מחלקת הלוחמה בטרור של משטרת ניו-יורק עבדה באופן קרוב עם הסוכנות לפרויקטי מחקר מתקדמים של מנהלת המדע והטכנולוגיה על מנת לפתח, לאמן ולהציג טכנולוגיות פוטנציאליות.

כוחות המשטרה התאמנו על תרחיש אשר כלל שני יורים פעילים וכן מחבל מתאבד בתחנת הרכבת התחתית בעיר ניו-יורק. מספר סוכנויות לקחו חלק בתרגיל, ביניהן המחלקה לביטחון המולדת, מנהלת המדע והטכנולוגיה, המרכז להנדסה ופיתוח מחקרי של זרוע החימוש של צבא ארה"ב, השירות החשאי, הבולשת, סוכנויות מקומיות ועוד.

"זהו אירוע יחיד במינו, כזה שחשוב מאוד להכיר משום שאימונים ותרגילים מסוג זה משפרים את התיאום בין הסוכנויות, מודעות אימונים, ומאגד את מאמצינו המשותפים לספק ביטחון לאומה," אמר סגן תת המזכיר למדע וטכנולוגיה, ד"ר רוברט גריפין.

הטכנולוגיות אשר נבחנו במהלך התרגיל כללו גרף מבוסס גיאוגרפיה לתפישת מצב משופרת, כלים לזיהוי ירי בתוך מבנים, ויכולת תקשורתית בתפעול משותף בה משתמש צבא ארה"ב.

התרגיל, החמישי מסוגו, היה מתוכנן עוד חודשים טרם מתקפות הטרור בפריז. אך הוא לא היה יכול לבוא במועד נכון יותר, הן על מנת להגביר את מוכנותה של משטרת ניו-יורק באם תיאלץ לעמוד בפני איום טרור, הן על מנת להרגיע את תושבי העיר ולהגביר את אמונם ביכולות כוחות הביטחון של העיר.