ארה"ב מתגוננת מפני טילי שיוט רוסים

ארה"ב מתגוננת מפני טילי שיוט רוסים

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

kh10הפנטגון עובד על ביסוס מערכת הגנה שתגונן ערים אמריקאיות מפני מטח של טילי שיוט רוסיים. התכנון כולל קניית רדארים שיאפשרו למטוסי F-16 להבחין וליירט טילים נמוכי-מעוף, ספינות מלחמה לאורך החוף עם חיישנים לאתר וליירט טילים גם הן, וכן ספינות אוויר עם חיישנים שירחפו מעל ערי ארה"ב.

על אף שתכנון זה לא נחשף בציבור, הצהרות שונות בשימועי קונגרס ופורומים ציבוריים אחרים בשנה האחרונה מגלים את דאגת הפנטגון בנוגע לטילים שיפותחו על ידי רוסיה.

בשנים האחרונות הפנטגון השקיע בהכנות ליירט רקטות ארוכות-טווח אשר נוגעות בקצה האטמוספרה ונופלות לכיוון מטרות על האדמה. מומחים אומרים שסביר שצפון קוריאה ואיראן הן המדינות אשר ינסו לפגוע בארה"ב או בבעלות בריתה עם טילים כאלו, למרות שאין אף לאחת מהן טילים בטווח ארוך כל כך עד כה. האיום של טילים נמוכי-מעוף, עם זאת, אינו נדון ברצינות עד כה. האיום העיקרי בטילים כאלו הוא שהם מונעים לכל אורך טיסתם, דבר המאפשר להם לטוס קרוב לאדמה ולהתחמק מגילוי על ידי רדארים.

לאחרונה נשמעו מספר אזהרות בנוגע לטילים אלו בארה"ב וכעת גם מקבלות יחס רציני, עקב ההתקדמות הטכנולוגית בפיתוח טילי שיוט ברוסיה וסין, המהוות איום על ארה"ב. דוגמה לכך הוא ה- Kh-10 – טיל שיוט המשוגר מהאוויר עם טווח, על פי הדיווחים, של יותר מ-1900 ק"מ המפותח ברוסיה.

בנוסף להגנה אווירית וימית, מערכות קרקע עם חיישנים ורדארים יוצבו ככל הנראה גם כן מסביב לערים מרכזיות ותשתיות, ובכך יאפשרו הגנה נוספת לאתרים עיקריים במדינה – במיוחד לאזור הבירה.