משטרת ניו יורק תצטייד את כל שוטריה בניידים ביומטריים

משטרת ניו יורק תצטייד את כל שוטריה בניידים ביומטריים

אילוסטרציה

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

אילוסטרציה
אילוסטרציה

כל השוטרים הנמנים על משטרת העיר ניו-יורק יישאו סורקים ניידים של טביעות אצבע. כמו כן ניתן יהיה לאתרם באמצעות GPS. עלות התוכנית נאמדת ב-160 מיליון דולר.

כלי הרכב, אנשי ונשות המשטרה של משטרת ניו-יורק (NYPD) יצויידו בטכנולוגיה חדשה. זאת, כחלק מתוכנית חדשה בעלות 160 מיליון דולר לצמצום מספר המעצרים מחד ולהגביר את תפיסת הפושעים מאידך. התוכנית תושלם עד תום השנה הבאה. כך מסר ראש העיר ביל דה בלאסיו ל-govtech.

ב-NYPD משרתים כ-35,000 לובשי מדים. כל אחד ואחת מהם, לרבות 6,000 כלי רכב של משטרת ניו-יורק, יקבלו טלפונים חכמים אשר יאפשרו להם לבצע חיפוש במאגרי נתונים, להתבונן בכרזות של מבוקשים ולסרוק טביעות אצבע של חשודים.

Israel HLS

"טכנולוגיה זו מאפשרת לקחת טביעות אצבע ממש בכל קרן רחוב," אמר ראש העיר דה בלאסיו במהלך מסיבת עיתונאים בה הציג את התוכנית.

כריסטופר דאן, (Christopher Dunn), מנהל משפטי משותף בארגון זכויות האזרח בניו יורק, הגיב באומרו כי הוא מכיר בפוטנציאל של התוכנית לצמצם מעצרים. דאן הזהיר, עם זאת, כי יש לנקוט אמצעים שונים כדי למנוע שימוש לרעה בטכנולוגיה זו.

מפקח המשטרה ויליאם ג'יי בראטון (William J. Bratton) הודה כי המעקב אחר שוטרים עלול להיתקל בהתנגדות מצד ארגוני העובדים המשטרתיים, אולם הוסיף כי בעבר, כאשר היתה התנגדות לצעדים שונים – כגון תגי זיהוי עם שמות המוצמדים למדים – ההתנגדות התפוגגה עם הזמן. איתור באמצעות GPS עשוי להגן על בטחונם של השוטרים, הזכיר.

המימון לתוכנית הגיע מכספי פושעים שהוחרמו במהלך הליכים משפטיים.