טרוריסטים ופיראטים – היזהרו !

טרוריסטים ופיראטים – היזהרו !

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

14408383_sבריטניה מנסה סימולאטור חדש תוך כדי בחינת טכניקות לשיפור הדיוק של מלחיה המשתמשים במקלעים המותקנים על כלי שיט מדגמים שונים. כפי שמדווח Defense News.

החברה NSC , המתמחה בסימולציות, הרכיבה מקלע לא שמיש , מקרנים, הוסיפה תוכנה, ומסרה את כל המערכת למעבדת המדעים והטכנולוגיה של הביטחון (DSTL ) הבריטית, לדברי סטיב ייטס, מנהל פיתוח העסקים של NSC. מערכת הסימולציה כוללת גם תחנת הפעלה מובנית למדריך המאפשרת ל-DSTL  לאסוף מידע מהמערכת. הסימולאטור בנוי סביב מקלע בקוטר  של 7.62 מ"מ, הנמצא בשימוש נרחב של הכוחות המזוינים הבריטיים.

i-HLS Israel Homeland Security

המקלע הזה מורכב לעתים קרובות על מנשאים פשוטים סביב אוניות מלחמה ומשמש לירי מטווח קרוב; נעשה בו שימוש נרחב נגד חיל האוויר הארגנטינאי במלחמת פוקלנד.

בדומה לחילות הים של ארה"ב ומדינות מערביות אחרות, חיל הים הבריטי המלכותי מוטרד מהאיום של התקפת "נחיל" איראני של סירות מרוץ קטנות וחמושות במפרץ הפרסי. הסימולאטור בחדש יכול לעזור בתרגול תרחישים הכוללים: הגנה נגד סירות קטנות הנעות במהירות, תמיכה במשימות נגד פיראטים והגנת נמלים וכלי שיט בתוכם.

אוויר דחוס ממספק משוב רתע מהמקלע המשמש את מערכת ההדמיה אלקטרוניקה עוקבת אחר פעולות הנשק, ומאפשרת למפעילים לדמות מצבי היתקלות עם אויב בסביבה הימית.

הסימולאטור אינו כולל תנועה, אך התמונה המוקרנת יכולה לדמות תופעות משתנות כמו מצבי הים, הבהק של השמש. החזרי אור מפני הים והתזת מים.