שוק גלאי הקרינה צפוי לגדול

שוק גלאי הקרינה צפוי לגדול

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

10719882_sחברת מחקרי השוק  NanoMarkets מ- Glen Allen, וירג'יניה, הכריזה ביום רביעי כי היא מאמינה ששוק ציוד גילוי הקרינה צפוי לגדול מ-25 מיליארד ב-2013 ל-33 מיליארד ב-2020, ושצרכי ביטחון המולדת והביטחון דוחפים את השוק.

"האיום של טרוריזם גרעיני יניע את הצורך בכלי ניטור קרינה בארה"ב ומחוצה לה, אמר הבעלים של NanoMarkets, רוברט נולן, ל- Homeland Security Today.

נולן אמר:" NanoMarkets מאמינה כי… שוק גלאי הקרינה ל[מטרות] ביטחון המולדת יגדל מכ-1.3 מיליארד דולר השנה [שנת כספים 2013] למעל ל-1.175 מיליארד דולר ב-2020. "

NanoMarkets ביצעה פילוח שוק עבור ציוד גלאי הקרינה בדו"ח ניתוח השוק האחרון שלה, שהתפרסם ביום רביעי, בשם Markets for Radiation Detection Equipment.

"מהפכים וחוסר יציבות במזרח התיכון, פיתוח גרעיני באיראן, צפון קוריאה התוקפנית והבלתי צפויה והאלימות והטרור ברחבי העולם מדגימים כי, גם לאחר בן לאדן, אנו חיים עדיין בעולם מלא בסכנות," קובע הדו"ח, ומוסיף כי "אומות מערביות ממשיכות לפתח התקנים לשימוש על ידי הצבאות שלהם והאזרחים כדי להיות דרוכים כנגד איום הטרור הגרעיני."

כך "הצורך ברגישות, ודאות וניידות של הגלאים דוחף לפיתוח מוצרים חדשים," מסכם הניתוח של NanoMarkets.

i-HLS ISRAEL Homeland Security 

"על אף התחזיות העגומות למנועים הכלכליים של העולם, מרבית השווקים המשתמשים בציוד גילוי קרינה חווים וימשיכו לחוות גידול מעל לחזוי בתחזיות המקרו-כלכליות," אמרה החברה במסגרת ההכרזה על עבודת המחקר.

החברה מסרה כי המחקר האנליטי שלה העיד שתהיה דרישת שוק גבוהה עבור "גלאי קרינה בהם נעשה שימוש עבור ביטחון המולדת, כולל מערכות לגילוי מוקדם בנמלים ואתרים ועבור גורמי ההצלה," ו-"גלאי קרינה ליישומים צבאיים, כולל הערכת איומים ובטיחות חיילים."

"מאז 9/11 המחלקה לביטחון המולדת [DHS] רכשה בעיקר גלאי שער המשתמשים בטכנולוגיית נצנוץ פלסטיק," אבל "משך החיים של התקנים אלו הוא כעשר שנים, ולכן יהיה צורך להחליף הרבה מגלאי השער האלו בשנים הקרובות", קבע פרק במסמך הניתוח שנמסר ל- Homeland Security Today. "בעוד משך החיים של הציוד יכול להיות מוארך במידת מה על ידי שיפוץ, תידרש השקעה מסוימת כדי לעשות זאת".

"החלפה ותחזוקה של התקנים אלו תמשיך להוות גורם מפתח בביטחון המולדת בתקופה החזויה," אומר הניתוח של  NanoMarkets.

"מניע נוסף לביטחון המולדת הוא הצורך שלה בטכנולוגיה משופרת. תוכניות הטכנולוגיה של DHS מתוכננות לטפל בנושאי יחס אות לרעש כדי לשפר את התשאול הספקטרוגרפי של איומים רדיואקטיביים פוטנציאליים," אמר הדו"ח. "מניעים טכנולוגיים נוספים כוללים סורקים בעלי שטח רחב לחיפוש טוב יותר של כלי רכב גדולים, הצורך במערכות גלאים מרושתות המכסות שטחים גיאוגראפיים גדולים יותר וסורקים יותר ויותר ניידים ומופעלים מרחוק. "

"המניע האחרון לביטחון המולדת, כפי שהודגם על ידי הפיגוע האחרון במרתון בוסטון, הוא הצורך בגלאים עבור אירועים ציבוריים," אמר מסמך הניתוח. "אף כי זה לא היה אירוע גרעיני, לו המפגעים היו מצליחים להגיע לחומרים גרעיניים, פצצות הרסס היו עוברות הסבה לפצצות מלוכלכות ולגרום להרבה יותר נזק. קיימים מספר שערי בריקה עבור בני אדם שהינם מודולאריים וניתן להציבם באירועים ציבוריים, ונראה כי יישום זה יהיה שוק עתיר ממון במהלך העשור הבא." NanoMarkets אמר שהוא "מצפה שהשוק לגלאי שער עבור קרינה ימשיך להיות נמרץ ויגדל במהירות בתקופה החזויה.

עלויות החלפה לגלאי שער, שינויים כדי לתת מענה לפערים בביטחון רכבות ומטוסים, מניעים טכנולוגיים לקראת מכשירים ספקטרוסופיים והצרכים המשתנים באבטחת הציבור לא מצביעים על כל סימן להאטה. "