מאמן הסייבר שמכין את לוחמי הסייבר לשדה הקרב הדיגיטלי

מאמן הסייבר שמכין את לוחמי הסייבר לשדה הקרב הדיגיטלי

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

15737966_s
אלביט מערכות נכנסת בצורה רחבה לתחום הסייבר ובין היתר פיתחה מאמן ללוחמי הסייבר ברמות השונות.
אלביט מערכות, שוקדת כיום על פיתוח מומחיות גם בזירה הוירטואלית ותוך התמקדות בבניית 'חליפת הגנה' למדינות בתחום הסייבר. בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים פיתחה אלביט מערכת סימולאטור (מדמה), מאמן להגנת סייבר, המכשיר צוותים להגנה על רשתות מחשוב גדולות של גופים ממשלתיים וצבאיים ועל חברות תשתית ומוסדות פיננסיים גדולים.
יש כבר מספר לקוחות בארץ ובעולם.
המאמן החדש חושף את מגיני הסייבר לשורה של מצבים ותרחישים המדמים מתקפת סייבר אמיתית. המאמן מאפשר להתנסות באופן אישי וקבוצתי באיתור ובהתמודדות מול מתקפות ואירועי סייבר, ניהולם והטיפול בהם ומסייע ללמד להתגונן מפני מתקפות עתידיות באמצעות התנסות בתנאי סימולציה בהגנה על רשתות. משולבים בו תרחישים ואיומים משתנים המאפשרים להיערך לתרחיש אמת תוך לקיחת כל המשתנים בחשבון. נוסף על כך, בסוף התרגול, בדומה לסימולאטור טיסה, המאמן מאפשר לבצע תחקיר לאחר ביצוע ולהפיק לקחים, ולבצע מעקב מתועד אחר התקדמות רמת המתאמנים במהלך רצף אימונים שלם. כך ניתן לחדד ולשפר את היכולות של המתאמן – לתפקד נכון בעת מתקפת סייבר בזמן אמת.
הטכנולוגיות שפיתחה אלביט מערכות בשנים באחרונות בתחום השליטה והבקרה בסייבר ובהגנה על המרחב הקיברנטי ממקדות תשומת לב רבה מצד גופים שונים בעולם הנערכים לקראת מתקפות סייבר אפשריות. גרסאות שונות של מאמן הסייבר מעוררות עניין רב אצל לקוחות רבים בעולם ושתי גרסאות שונות שלו כבר נמכרו ללקוחות בארץ ובחו"ל,. נכון להיום יש לאלביט מערכות מספר הזמנות בתחום הסייבר בהיקף של מיליוני דולרים, והפוטנציאל העתידי הוא עצום. 120 מדינות נמצאות היום במרוץ חימוש בסייבר, ותקציביהן של ממשלות, של צבאות ושל ארגוני תשתיות למטרה זו גדלים באופן דרמטי.
במהלך שלושת העשורים האחרונים, רכשה אלביט מערכות ניסיון רב בתחום המאמנים והסימולאטורים, תוך ניצול מקסימאלי של יכולות התקשו"ב (תקשורת, שליטה ובקרה) המתקדמות, וכן של ניסיונם המבצעי של טייסים, מפקדי טנקים וספינות.

לאחרונה, הציגה החברה קונספט חדשני – "מאמנים מקושרים" – המאפשר לטייסים להתאמן בטיסה מבצעית במבנה ובשילוב עם כוחות נוספים, אוויריים ויבשתיים. מערכת זו מוכנסת לתכנית האימונים של חיל האוויר הישראלי, כחלק מפרויקט ענק לפיתוח ולהקמת מרכז לאימון משימתי עבור מערך מטוסי ה"ברק" (F-16C/D) וה"סופה" (F-16I) של חיל האוויר.
במקביל, מציעה אלביט מערכות "אימון חי" – המיועדת לאימון של צוות קרב חטיבתי הכולל כוחות רגליים, כוחות משוריינים וכוחות סיוע (ארטילריה והגנה אווירית). באימון החי משולבים מרכיבים וירטואליים להעשרת תצוגת שדה הקרב, ויכולות וידאו לשיפור השליטה והתחקור. אימון בשטח עצמו, תוך שימוש בכלי הנשק ובפלטפורמות המבצעיות וללא שימוש בתחמושת חיה, מאפשר למתאמן לרכוש ניסיון ומיומנות בתנאי שטח תוך חיסכון בזמן אימון ועלויות תחמושת.