תרופה חדשה נגד נשק טרור ביולוגי

תרופה חדשה נגד נשק טרור ביולוגי

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

6838782_sישראל תבקש מארה"ב מידע על התרופה החדשה נגד רעלן מזון ידוע.

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את התרופה הראשונה הפועלת נגד רעלן מזון הנחשד  מזה זמן רב כנשק אטרקטיבי של ביו-טרוריסטים עתידיים.

רעלן בוטולינום מקורו בצורה נפוצה של חיידק, הגורם בארה"ב לכ-100 מקרי הרעלה כל שנה על ידי מזון נגוע וזיהום אוויר מקומי, לדברי ניקול לוריא, עוזרת מזכירת תחום ההיערכות והתגובה במחלקת הבריאות האמריקאית.

לדברי מרכז בקרת המחלות ומניעתן, רעלן בוטולינום פותח על ידי הממשלות במהלך המאה ה-20 לשימוש כנשק ביולוגי המפוזר דרך האוויר, והוא מתאים ביותר לשחרור באזור סגור או לצורך הרעלת אספקת מזון. לפי דף מידע מטעם המרכז לבטיחות ביולוגית במרכז הרפואי של אוניברסיטת פיטסבורג,

שבע צורות של החומר גורמות נזק בלתי הפיך למערכת העצבים ועלולים לגרום, ללא טיפול, להיעדר יכולת נשימה. בדרך כלל לוקח לרעלן בין 12 ל-72 שעות לייצר סימנים נראים לעין לאחר בליעתו, וכ-3 ימים לאחר שאיפתו, בהתאם לאותם מקרים ספורים בהם נעשה רישום של התופעה.

"אירוע טרור ביולוגי עם רעלני העצבים מסוג בוטולינום עשוי לדרוש תגובה רפואית מהירה עם זמן מועט לקביעת סוג רעלן הבוטולינום בו נעשה שימוש," אמרה לוריא. "כיוון שהתרופה החדשה מאושרת לשימוש לכל המקרים הידועים של רעלני עצבים מבוססי בוטולינום, ניתן להשתמש בה מיידית עבור סוג זה של מצב חירום רפואי".

רישיון ה-FDA ל- Botulism Antitoxin Heptavalentהוא השני המוענק לתרופה המיוצרת בתמיכת פרויקט  Bioshield, מיזם פדראלי עתיר מיליוני דולרים לתמיכה בפיתוח אמצעי נגד רפואיים לנשק השמדה המונית. הסוכנות נתנה רישיון לטיפול נתמך-Bioshield באנטרקס בסוף שנה שעברה ואישרה שימוש בתרופות נוספות במצבי משבר פוטנציאליים.

ה-FDA  קבעה ביום שישי שרישוי הטיפול בתרופה בא לאחר בדיקות יעילות שכללו 228 קורבנות הרעלה, ובנוסף לכך בדיקות בטיחות ב-40 איש שנחשפו לרעלן.

חברת הביוטכנולוגיה הקנדית Cangene אמורה לספק 200,000 מנות של התרופה למאגר האסטרטגי הלאומי האמריקאי לאמצעי נגד רפואיים, בהתאם להסכם משנת 2006 עם מחלקת הבריאות של ממשל ארה"ב.

החברה מסרה ביוני 2011 שהיא כבר סיפקה 120,000 מנות ובכוונתה להשלים את האספקות הנותרות עד 2018. נציג Cangene נמנע ביום שני מלמסור עדכון לגבי מצב האספקות.

דוברת מטעם מחלקת הבריאות האמריקאית מסרה ל- Global Security Newswire כי שווי החוזה לפיתוח ואספקת התרופות הוא 427 מיליון דולר.