האם כלים לניטור אחר עובדים פולשניים מידי?

האם כלים לניטור אחר עובדים פולשניים מידי?

Image provided by pixabay

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מחקר עדכני חשף כי מיליוני מעסיקים אמריקאים עושים שימוש בכלים לניטור דיגיטלי אחר העובדים שלהם, ומצופה כי המספר הזה רק ימשיך לגדול בשנים הבאות.

ככל שיותר ויותר עובדים מעדיפים לעבוד מהבית, הרחק מעיניהם של המעסיקים שלהם, השימוש בכלי ניטור דיגיטליים אחר עובדים נהפך ליותר ויותר פופולרי בין חברים וארגונים.

המחקר, שנערך על ידי חברת StandOut, חשף כי "אחד מבין שלושה מעסיקים עושה כעת שימוש בכלים דיגיטליים כדי לעקוב אחר מקומם המדויק של העובדים שלו, זו עלייה של 44.85% במהלך השנתיים האחרונות," כך על פי דבריו של אנדרו פנל, מנהל ב- StandOut.

מבין מערכות הניטור המשומשות ביותר על ידי מעסיקים, התכונות הפופולריות ביותר למעקב וניטור אחר עובדים היו מעקב אחר זמן (96%), לקיחת תצלומי מסך של מחשבי העובדים (78%), ניטור וידאו (42%), מעקב אחר מיקום GPS (34%) והקלטה של שמע דרך המיקרופונים הפנימיים של מכשירי העובד (8%).

הפרט המדאיג ביותר הוא ש-38% מכלל הכלים הללו משומשים במצב חבוי לחלוטין, ללא ידיעה אם אישור מהעובד. על פי דיווח של Cyber News, מעסיקים עוקבים אחר יותר מ-80% מהעובדים הללו בזמן אמת.

"השיחות האישיות ביותר של עובדים בבתיהם הפרטי נקלטות על ידי כלי הניטור האלו ללא אישורם הברור ו/או ללא ידיעתם," אמר פנל.

בזמן שכלי הניטור יכולים להיות שימושים ביותר להבנה של מצב העובד, בין אם הוא באמת מבצע את משימתו או גונב זמן, רבים טוענים כי כלים אלו חודרניים ופולשניים ומפרים את זכויות הפרטיות של העובדים, ואפילו יכולים להשפיע לרעה על בריאותם הנפשית. חלק חוששים כי המידע שנאסף על ידי הכלים האלו עשויים להיות מנוצלים למטרות פוגעות וזדוניות על ידי מעסקים, או על ידי שחקני צד שלישי שישיגו גישה למידע הזה.

למרות שנושא האתיקה מאחורי שימוש בכלי ניטור תמשיך ככל הנראה להוות נושא לדיון בשוק העבודה, אין ספק כי הכלים האלו לא ילכו לשום מקום בזמן הקרוב.