עלייה במתקפות מניעת שירות – מה הסיבה?

עלייה במתקפות מניעת שירות – מה הסיבה?

Image provided by pixabay

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

נתונים עדכניים מראים עלייה ברורה במספר מתקפות מניעת השירות (DDoS) בשנים האחרונות. על פי מחקר שנערך על ידי NETSCOUT, ישנו קשר משמעותית בין קונפליקטים גיאו-פוליטיים לבין העלייה החדה בכמות המתקפות האגרסיביות.

אחד מהדוגמאות המשמעותיות ביותר של השפעת קונפליקט גיאו-פוליטי על הדינמיקה של מרחב הסייבר היא המלחמה הנמשכת בין אוקראינה לרוסיה. על פי דוח ניתוח האיומים המודיעיניים של NETSCOUT, מאז הפלישה של רוסיה אל שטח אוקראינה בתחילת שנת 2022, כמות מתקפות הסייבר שמנוצלות למטרות פוליטיות של שחקנים עוינים רק גדלה והפכה לחלק מהמתודולוגיה שלהם.

המלחמה גרמה לשינויים משמעותיים של אסטרטגיית אבטחה בסייבר ב-66% מכלל החברות, וכ-82% ממומחים בנושאי האבטחה סבורים כיום עי גיאו-פוליטיקה ואבטחה בסייבר הינם נושאים שקשורים זה בזה, כך דווח על ידי securitybrief.com.

גם כאשר הנכסים האינטרנטיים של אוקראינה החלו לעבור למדינות אחרות כדי לוודא המשך פעילות וחיבוריות, השחקנים העוינים עקבו אחריהם, וערכו מתקפות DDoS כנגד מדינות שהציעו עזרה לאוקראינה.

לדוגמא, לאחר שמדינת אירלנד פתחה את שעריה למספר ארגונים אוקראינים, החלה עלייה של 200% בכמות המתקפות שנערכו כנגד ארגונים איריים. כמו כך, כאשר התגבר המתח בין טאיוואן, סין והונג קונג בשנת 2022, מתקפות DDoS כנגן טאיוואן נערכו בשכיחות מוגברת, בשילוב עם האירועים.

"מתקפות DDoS לרוב מגלמות צד של מחאה גיאו-פוליטית, ומשומשות כדי לשבש את אופן הפעולה של ממשלות וארגונים קריטיים…" אמר ריצ'רד המל, ראש מודיעין איומי ב- NETSCOUT.

"בגלל שרוב המתקפות האלו לא נערכות רק כנגד מטרה אחת, ארגונים רבים ימצאו את עצמם בצד המטרה – במיוחד ספקי האינטרנט השונים. לכן, חובה על הארגונים שנמצאים באזורים חמים מבחינה גיאו-פוליטית להכין את עצמם מראש להתמודד אל מול מתקפת DDoS."

מעוניינים לצלול אל תוך עולם העתידנות הטכנולוגית? – הירשמו לINNOTECH 2023, הכנס והתערוכה הבינלאומיים לסייבר, HLS וחדשנות באקספו תל אביב ב29-30 במרץ.

מעוניינים בחסות / ביתן תצוגה בתערוכת ה-INNOTECH 2023? לחצו כאן לפרטים!