המסוק המתקדם בייותר – לכוחות המיוחדים האמריקאים

המסוק המתקדם בייותר – לכוחות המיוחדים האמריקאים

Photo illus. CH-47 Chinook helicopter by US DoD

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מסוק ה-MH-47 Chinook על גרסאותיו השונות מהווה את מסוק התובלה הכבד הראשי של היחידות למבצעים מיוחדים בצבא ארה"ב. שישה מסוקים חדשים ייבנו בקרוב עבור הכוחות המיוחדים האמריקאים על ידי Boeing – מסוקי התובלה הכבדים בעלי הרוטור הכפול MH-47G.

שדרוג זה, במסגרת חוזה בסך $194.6 מיליון, כולל להבי רוטור חדשים מחומרים מרוכבים, יכולת הנעה משופרת, מיכלי דלק במתקן צד יחיד. 

פרויקט החידוש של ה-MH-47G משתמש ברכיבים חדשים, מנוצלים מחדש, מעובדים בתוך השלדה האווירית המשודרגת, אומרים גורמים בפיקוד המבצעים המיוחדים.

מסוק ה-MH-47G דומה ל-MH-47E אך האוויוניקה שלו מתוחכמת יותר, כולל מערכת ארכיטקטורת אוויוניקה דיגיטלית משותפת (CAAS) – קוקפיט עם זכוכית משותפת עבור מסוקים שונים.

ל-MH-47G יש קוקפיט זכוכית דיגיטלי שתואם למשקפי ראיית לילה. הקוקפיט משתף את עותן יחידות עיבוד ותצוגה כמו במסוק MH-60M Black Hawk.

מצלמת אינפרה-אדום FLIR ואור נראה הפונות קדימה מורכבות בבועה מתחת לקדמת המסוק כדי לאפשר לטייסים לטוס בגבהים נמוכים בלילה ובתנאי מזג אוויר קשים. המסוק מצוייד גם במכ"ם הרב-אופני Silent Knight מתוצרת Raytheon, המאפשר מעקב אחר הקרקע והימנעות מהקרקע וכן איתור מזג אוויר.

נכון להיום זוהי גרסת מסוק ה-MH-47 העדכני והמתוחכם ביותר שבשירות. הוא משתמש בשני מנועי T55-GA-714A עם אמצעי דיכוי אינפרה-אדום לצמצום החשיפה של המסוק לחיישני אינפרה-אדום וטילים מונחי אינפרה-אדום. מיכלי דלק גדולים מצידי המסוק מרחיבים את הטווח שלו, והוא מצוייד במוט שניתן להארכה לצורך תדלוק באוויר, כך מדווח militaryaerospace.com.