צפו: האוריון הרוסי במשימת ירוט

צפו: האוריון הרוסי במשימת ירוט

Russia Drone UAE

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטון של כלי הטיס הבלתי מאויש שלו, Orion, מיירט כטב"ם עם כנף סובבת.
בניסויים שנערכים בקרים, בוחנת רוסיה את ה-Orion בתפקיד של כטב"ם תקיפה, שמשתמש בווריאנט של טיל מונחה קיים לצורך ירוט מסוק בלתי מאוייש.
לטענת שר ההגנה הרוסי, הניסוי מוכיח שה-Orion, שדומה ל-Predator-MQ-1 של צבא ארה"ב, מסוגל כעת לפגוע בכטב"מים אחרים בקרב, זאת במסגרת מהלך רחב יותר לשילוב יכולות נשק חדשות במגוון מערכות כטב"ם רוסיות.
בסרטון הווידאו שמתעד את הניסוי נראה ה-Orion יורה גרסה חדשה, שמשוגרת מהאוויר, של טיל הנ"ט המונחה 9M113 Kornet לעבר מסוק בלתי מאוייש שמשמש כמטרה. לפי הדיווח, התחילה היו שני הכטב"מים במרחק 97 ק"מ זה מזה, והפגיעה במטרה התרחשה במרחק של כ-4 ק"מ.
טיל הנ"ט המונחה הבסיסי Kornet משתמש בהנחיית קרן לייזר ודורש שליטה ידנית על מנת להביא אותו למטרה. הגרסה המשוגרת מהאוויר מצוידת, לפי דיווחים, גם ביכולות פעולה בהנחיית אינפרה-אדום ו-TV, אם כי לא ברור אם הם משמשים להנחיית הטיל או רק לסייע למפעיל לאתר ולעקוב אחר המטרות, והתהליך בו מאתר המפעיל את המטרה מלכתחילה אינו ידוע, כך מדווח thedrive.com.
ה-Orion מצוייד בדרך כלל בצריח עם מצלמות אלקטרו-אופטיות ואינפרה-אדום וכן באמצעי לייזר לציון מטרה, כדי לשגר נשק מונחה לעבר מטרות שעל הקרקע.
מהסרטון עולה כי מטיס בתחנת הבקרה הקרקעית משתמש בחיישנים אלה שעל הכטב"ם לצורך הרכשה ראשונית של המטרה ולאחר מכן לשליטה בשיגור הטיל.