טכנולוגיות אבטחה מתקדמות במשחקים האולימפיים בטוקיו

טכנולוגיות אבטחה מתקדמות במשחקים האולימפיים בטוקיו

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

הרשויות ביפן משתמשות בטכנולוגיה מתקדמת כדי לשמור על הביטחון וגם למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במהלך המשחקים האולימפיים בטוקיו. בעוד שמאמצים רבים מושקעים באבטחת הארוע מתמקדים במגיפה, ננקטו צעדי אבטחה מול איומים אחרים, כמו טרור ופשיעה.

מערכות זיהוי פנים ובדיקת חבילות הותקנו בשער הראשי ובאתרים נוספים בכפר האולימפי.

מצלמה בדיוק גבוה מצלמת את פניהם של הבאים, והמערכת בודקת אם יש התאמה לתמונות שהוזנו מראש. אנשים שלא נרשמו לא יוכלו להיכנס גם אם הם נושאים כרטיס מעבר. לדברי הוועדה המארגנת, במשחקי טוקיו משתמשים לראשונה במערכת שמאמתת את תעודות הזיהוי של הנכנסים באמצעות תמונות מתועדות מראש של כל מי שקשור לארוע. מכשיר נוסף בשער המרכזי מסייע לאנשי האבטחה לאתר חומרי נפץ ופריטים חשודים אחרים בכלי רכב.

מצלמות אבטחה וחיישני אינפרה-אדום הותקנו מעל קיר בגובה 2.5מ', שמקיף את האצטדיון. מכשירים אלה מסוגלים לאתר אנשים בלתי מורשים שמנסים להיכנס למתחם, כך מדווח www3.nhk.or.jp.

60,000 אנשי אבטחה יפעלו במתחם לשמירה על האתרים והגנה על אח"מים במהלך המשחקים.

בדרך כלל הדרכים שמחברות בין אתרי התחרויות ותחנות הרכבת הסמוכות נמצאות בשמירה צמוד, כיוון שבכבישי "המייל האחרון" האלה, כאשר הם עמוסים לפני ואחרי ארוע, עלולות לקרות תאונות או התקפות טרור. אבל לאור העובדה שברוב המקומות לא יהיו צופים, וארועי צפיה רבים בטוקיו בוטלו, ישוגרו צוותי האבטחה בעיקר לאזורי תחנות רכבת עמוסים ומתחמי האולימפיאדה, לפי jen.jiji.com.

חלק ניכר מ-43 האתרים של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים ממוקם באזור הנמל של טוקיו. משמר החופים של היפן ביצע לאחרונה תרגיל נגד טרור בנמל זה, סמוך לכפר הספורטאים, במטרה להתאמן בהתמודדות עם ספינות חשודות. שתי ספינות גומי מהירות קטנות סגרו על ספינה חשודה משני צידיה כאשר נמלטה במהירות.

גורמים רשמיים גם ערכו סימולציה של הליך הפעלת הסירות שלהם במקביל לספינה חשודה ועלייה על הספינה לצורך השתלטות.

משמר החופים מתכנן לגייס ספינות סיור מרחבי יפן לצורך אבטחה 24/7 באתרים מרכזיים בטוקיו, כמו כפר הספורטאים.

לדברי בכיר במשמר החופים היפני, ססקי ווטרו, הסיכון להתקפות טרור לא השתנה הרבה למרות שבמשחקים הנוכחיים לא יהיה קהל.