הצפנת מידע קריטית בעולם הצבא המודרני

הצפנת מידע קריטית בעולם הצבא המודרני

cyber security. image by pixabay

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

טכנולוגיות חדשות למפתוח הצפנה ברשת יהיו חיוניות להגנה של צבא ארה"ב על תקשורת הרשת הטקטית מפני אויבים פוטנציאליים. כדי להתמודד עם איומים מסוג זה, קיבלו הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב מכשיר מפתח הצפנה לתמיכה בסייבר, המכונה TKL – טוען מפתח טקטי – העונה על הצורך של הצבא ב-NGLD-S – מכשיר טעינה קטן מהדור הבא, מספק לכוחות המיוחדים שליטה ובקרה קריטיות בחירום. 

המכשיר קטן בגודלו ומהווה גרסה מהירה יותר של ה-SKL – טוען מפתח פשוט – שנמצא כיום בשימוש בזרועות הצבא. הוא מספק יכולות כגון מסך קטן ומעומעם שמצמצם את הסיכון לגילוי במהלך מבצעים ליליים. במהלך חודש מרץ, השלים הפיקוד של תוכנית השליטה, בקרה, תקשורת-טקטית PEO C3T של צבא ארה"ב את פריסת המכשיר בקרב כוחות המבצעים המיוחדים בצבא, הכפופים לפיקוד המבצעים המיוחדים, על פי דיווחי defence-blog.com.

"הצבא משתמש במפתוח הצפנה של סוכנות הביטחון הלאומית סוג 1 כדי להצפין את הנתונים, דבר שמבטיח כי גורמים בלתי מורשים לא ישיגו גישה למידע", מסביר ג'רמי פילקינגטון, סגן מנהל המוצר. "מפתחות אלה נטענים למכשירי רדיו טקטיים, טלפון מאובטח, מצפיני רשת ומכשירי אחסון נתונים, והם מסוגלים לאחסן עד 40 מפתחות טקטיים ו-80 מפתחות אסטרטגיים".

המפתחות הקריפטוגרפיים חיוניים להגנה על תכני תקשורת מסווגת, לדבריו. המכשיר המיועד ליחידות סיור קטנות מצויד ביכולת סוללה מתוגברת, שמספקת 40 שעות רצופות של הצפנת מפתח. ברגע שהמכשיר מותקן, המשתמש נדרש ללחוץ רק על כפתור אחד כדי למלא את נתוני המפתח. משלב זה, החיילים לוקחים רק את המפתחות הנדרשים להם בסיור ולא את כל מאגר הנתונים. דבר זה מבטיח שאם מסיבה כלשהי נפרצים מכשירי התקשורת, כגון רדיו, אין פגיעה במכלול המבנה.

מעוניינים לצלול אל תוך עולם העתידנות הטכנולוגית? – הירשמו לINNOTECH 2022, הכנס והתערוכה הבינלאומיים לסייבר, HLS וחדשנות באקספו תל אביב ב2-3 בנובמבר.

מעוניינים בחסות / ביתן תצוגה בתערוכת ה-INNOTECH 2022? לחצו כאן לפרטים!