חיל הים הצרפתי מצטייד במערכת אווירית חדשה

חיל הים הצרפתי מצטייד במערכת אווירית חדשה

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

חיל הים הצרפתי בחר בכלי טיס בלתי מאויש חדש עבור ספינותיו. הגרסה הימית של ה- Aliaca (SMDM)  – כטב"ם כנף קבועה בהנעה חשמלית – יסופק לצי הצרפתי, כולל אימונים ותמיכה לוגיסטית, החל מהשנה.

ה-Aliaca זהו פתרון מודיעין, מעקב וסיור, הגנה וניטור ליישומים צבאיים ואזרחיים. המערכת הוורסטילית למשך פעולה ארוך מאפשרת ביצוע משימות עד 3 שעות בטווח עד 50 ק"מ, והיא מותאמת למשימות ימיות. המערכת מצוידת במטע"ד אלקטרו-אופטי/אינפרה אדום מיוצב-ג'ירוסקופ ומסוגלת לפעול בתנאי סביבה מאתגרים.

חברת Airbus Defense and Space תספק לחיל הים הצרפתי 11 מערכות (22 כלי טיס). הכטב"ם הימי משוגר באמצעות התקן שיגור ונוחת נחיתה אוטומטית בעזרת פתרון רשת יעודי. אורכו 2.2 מ' ומוטת הכנפיים שלו 3.6 מ'. משקל ההמראה המירבי של כלי הטיס מגיע ל-16 ק"ג, והוא מצויד במנוע חשמלי עוצמתי אך שקט. המערכת ניתנת לפריסה מהירה ופשוטה תוך פחות מ-15 דקות על ידי שני מפעילים בלבד.

תחנת הבקרה הקרקעית מאפשרת למפעיל ניטור קבוע של הטיסה האוטומטית תוך קבלת תמונות ביום ובלילה בזמן אמת ונתוני AIS (מערכת זיהוי אוטומטי) שנאספו על ידי החיישנים שעל הכטב"ם.

הוא מיועד לבצע מספר סוגים של משימות סביב ספינות, ביניהם תגבור מודעות מצב טקטית, בקרת פעילויות בלתי חוקיות ביום, משימות חיפוש והצלה, ניטור תנועה, איתור זיהום, מעקב אחרי התנהגות חשודה בסביבת הספינה וכן מעקב לאורך החוף. פתרון אווירי קל משקל זה מספק לספינות שבדרך כלל אינן מצוידות בנכסים אוויריים הזדמנות לתגבר את יכולות ה-ISR הטקטיות שלהן, ולתמוך בקבלת החלטות ובתגובות במבצעים.

ה-Aliaca הימי יכול להשתלב בקלות על כל ספינה, עם או ללא מנחת מסוקים, והחתימה הלוגיסטית הנמוכה שלו מאפשרת מבצעים ואחסון על ספינות קטנות. האינטגרציה של כלי הטיס לא דורשת שינויים מורכבים על סיפון הספינה או אחסון דלק ספציפי, כך לפי הודעת החברה.

הכטב"ם עמיד לקורוזיה המאפיינת את הסביבה הימית, הוא מותאם לאילוצים האלקטרו-מגנטיים על הספינה.