צעדים חדשים נגד טרור בעקבות הפיגוע בווינה

צעדים חדשים נגד טרור בעקבות הפיגוע בווינה

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

הקבינט של אוסטריה סיכם על שורה ארוכה של אמצעים נגד טרור, המיועדים לסגור את פרצות האבטחה שזוהו לבעקבות ההתקפה הקטלנית בוינה בתחילת החודש על ידי קיצוני מוסלמי. 

בין ההצעות מדובר ביכולת לכלוא מורשעים בעבירות טרור למאסר עולם, ביצוע מעקב אלקטרוני אחר מורשעים בעבירות שקשורות בטרור לאחר שחרורם, והפיכת קיצוניות פולטית המונעת על ידי דת למעשה פשע.

הקנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ מסר כי הצעדים שיובאו להצבעה בפרלמנט בדצמבר יפעלו בשני מסלולים במקביל, כשהם מכוונים הן לחשודים בטרור והן לאידיאולוגיה המניעה אותם.

"אנחנו ניצור עבירת פשע בשם 'איסלם פוליטי' כדי שניתן יהיה לפעול נגד אלה שאינם טרוריסטים בעצמם אלא יוצרים את הקרקע הפוריה לצמיחתם", כך הודיע קורץ בטוויטר.

בהתקפה שהתרחשה ב-2 בנובמבר נהרגו ארבעה אנשים, וכן התוקף. 20 אחרים, כולל שוטר, נפצעו. התוקף זוהה כבעל אזרחות כפולה, של אוסטריה ושל צפון מקדוניה, והיה בעל הרשעה קודמת על ניסיון להצטרף לקבוצת המדינה האיסלמית בסוריה. הוא קיבל שחרור מוקדם בדצמבר.

בין הצעדים המוצעים גם שלילה של האזרחות האוסטרית מאנשים שיימצאו מורשעים בעבירות שקשורות לטרור, כך מדווח federalnewsnetwork.com.