המערכת שתבטיח קבלת משלוחי רחפן מהירים

המערכת שתבטיח קבלת משלוחי רחפן מהירים

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

אחד האתגרים הקשים איתם מתמודדות חברות לוגיסטיקה הוא הדרישה לקבלת משלוחים באותו יום. כלי טיס בלתי מאוישים לנשיאת מטען יכולים לגשר על הפער הזה בשרשרת האספקה הלוגיסטית. כדי לתמוך בטיסות אלה יש צורך במערכות בקרת טיסה יעילות.
טכנלוגיה מתקדמת לבקרת טיסה נבחרה לאחרונה עבור כטב"ם מטען אוטונומי. חברת Pipistrel הסלובנית, המפתחת ומייצרת כלי טיס קטנים בחרה במערכת קומפקטית לבקרת טיסה טוס-על-חוט (Fly by Wire) מתוצרת Honeywell עבור כטב"ם המטען שלה, ה-Nuuva V300.
מחשבי טוס-על-חוט פועלים בתור "המוח" של בקרת הטיסה של כלי הטיס. הם מפעילים אותם באופן אלקטרוני, ונמצאים כיום כמעט בכל כלי הטיס הגדולים עם כנף קבועה.
המוצר מיועד למערכות אוטונומיות למטען ולניידות אווירית אורבנית (UAM). הוא מוסיף יציבות ומשפר ביצועים על ידי הפעלת בקרת הטיסה באופן חשמלי, ללא הידראוליקה כבדה, כבלי בקרה וכו'.
מערכת בקרת הטיסה הקומפקטית וקלת המשקל מבוססת על שנים של ניסיון במערכות טוס-על-חוט למטוסים, אך נבדלת מהם בכך שהיא הרבה יותר זעירה.
כטב"ם המטען ה-Nuuva V300 הוא כלי טיס בלתי מאויש אוטונומי לטווח ארוך בעל יכולת גבוהה. הוא ימריא וינחת אנכית בעזרת אנרגיית סוללה, כך שהוא לא זקוק למסלול המראה. עלויות התפעול שלו נמוכות מאוד בהשוואה למסוקים. הוא מסוגל לשאת מטענים במשקל עד 300 ק"ג למרחק של למעלה מ-300 ק"מ, מה שהופך אותו למתאים במיוחד למשלוחים לאזורים שבדרך כלל נגישים רק באמצעות מסוקים, כך מדווח suasnews.com.
"אנחנו רואים את כטב"ם המטען הזה כמי שסולל את הדרך למונית האווירית לנשיאת נוסעים Pipistrel 80, שאנו מציעים ל-Uber Elevate, כיוון ששני כלי הטיס הם בעלי ארכיטקטורות דומות. המומחיות של Honeywell והיכולות המוכחות של מערכת הטוס-על-חוט הקומפקטית שלה יספקו לכלי הטיס החדשים שלנו בטיחות ברמה גבוהה", כך לפי Pipistrel.