מגבלות על ענקית השבבים הסינית

מגבלות על ענקית השבבים הסינית

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

ארה"ב הטילה מגבלות על יצרנית השבבים הגדולה ביותר בסין מחשש לשימוש צבאי בטכנולוגיה.

מחלקת המסחר האמריקאית שלחה מכתב לחברות בארה"ב והודיעה להן כי עליהן לקבל רישיון ליצוא סחורות מסוימות לחברת SMIC. היצוא לחברה "עלול להביא לסיכון בלתי מתקבל על הדעת לכך שיגיע למשתמשי קצה צבאיים בסין", כך מדווח nytimes.com.

חברת SMIC מצידה טענה שהיא מייצרת שבבים ומספקת שירותים רק ללקוחות מסחריים ואזרחיים ואין לה קשר עם הצבא הסיני.

לפי ה-nytimes.com, למרות ש-SMIC היא יצרנית המוליכים למחצה המתקדמת ביותר בסין מבחינה טכנולוגית, היא עדיין נמצאת בפיגור של שנים בהשוואה ליצרניות שבבים מובילות, ואיננה מסוגלת לייצר שבבים שיתמכו ביישומים המתקדמים ביותר. כמו כן, עבור המעבדים שהיא מייצרת החברה מסתמכת על ציוד ותוכנה שמקורם בחברות אמריקאיות.

בתשובה לשאלה על המכתב של מחלקת המסחר והגבלות היצוא החדשות, דובר לשכת התעשיה והביטוחון במחלקת המסחר של ארה"ב מסר ל-cnet.com כי לא ניתן להתיחס "לכל עניין ספציפי", אבל הלשכה "עוקבת באופן קבוע ומבצעת הערכות לגבי כל איום פוטנציאלי לביטחון הלאומי של ארה"ב והאינטרסים של מדיניות החוץ שלה". לדברי הדובר, "הלשכה תנקוט בצעדים הדרושים כפי שהזהירה", יחד עם שותפיה בסוכנויות הממשל.

בפברואר השנה, קבוצה של 42 מדינות החליטה להוסיף תוכנה בתקן צבאי וטכנולוגיית יצור של חלקי שבבים שיכולים להיות מיועדים לכלי נשק לרשימה הבינלאומית של פריטים שנתונים למגבלות יצוא, זאת במטרה להתמודד עם התקפות סייבר ואיומים אחרים ולמנוע מטכנולוגיה צבאית לזלוג למדינות כמו סין, צפון קוריאה ואיראן.

בשנה שעברה, הטילה ארה"ב מגבלות על חברות שמוכרות ציוד לענקית הטלקומוניקציה הסינית Huawei על רקע חששות לגבי יחסי החברה עם הממשל הסיני ודאגה מכך שהציוד עלול לשמש לריגול אחרי מדינות וחברות אחרות.