רכב טקטי חדש לכוחות המיוחדים של מרוקו

רכב טקטי חדש לכוחות המיוחדים של מרוקו

tactical vehicle

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מרוקו מציידת את הכוחות המיוחדים שלה בכלי רכב טקטיים חדשים. רבאט חתמה על הסכם עם החברה הצרפתית Arquus לאספקת 36 כלי רכב טקטיים קלים 4X4 Sherpa.  מדובר בשתי גרסאות – רכב סיור קל Light Scout ונגמ"ש קל -Light APC. גרסת ה-Scout (לשעבר Sherpa2) זמינה בגרסה משוריינת ולא-משוריינת, הרכב מתאים למשימות טקטיות כגון סיור, ליווי שיירות, פיקוד וקישור.

ה-Sherpa Light Scout מסוגל לשאת עד 5 אנשי צוות כולל נהג ומפקד. ניתן להתקין ברכב צריח ידני או תחנת נשק בהפעלה מרחוק חמושה במקלע עד 12.7 מ"מ. ניתן להעביר אותו בקלות על ידי מטוסים צבאיים כגון A400m או C-130. רכב זה כבר נמצא בשימוש בצרפת ובעוד מדינות חברות בנאט"ו, במזה"ת, באסיה ובאמריקה הלטינית.

ה-Sherpa APC הוא גרסה משוריינת שהותאמה לנשיאת חיילים בשדה הקרב. לרכב זה שתי קונפיגורציות עם שתים או ארבע דלתות צד. הוא יכול להכיל סה"כ 10 אנשי צוות כולל נהג ומפקד. משקלו בין 11 ל-16 טון ומשקל המטע"ד המקסימלי שהוא יכול לשאת מגיע ל-2500 ק"ג. אפשר להתקין ברכב הגנת שריון עד לרמה 3 STANAG 4569 להגנה מפני ירי נשק קל חודר שריון 7.62X51 מ"מ, כך מדווח armyrecogntion.com.

בצבא מרוקו פועלים רק שני סוגים של כלי רכב טקטי משוריין, רכבי Humvee מתוצרת ארה"ב. ברשות מרוקו יש 2000 יחידות, וכן מספר בלתי ידוע של רכבי 4X4 VAMTAC מתוצרת החברה הספרדית Urovesa, כך לפי דיווח של defensa.com.