תאורה תמלא תפקיד חדש באבטחה היקפית

תאורה תמלא תפקיד חדש באבטחה היקפית

perimeter security

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

פתרונות תאורה חכמים עשויים להוביל לדור הבא של מערכות אבטחה היקפית, הודות ליכולות ההרתעה והגילוי החזקות שלהם, כתגבור למערכות קיימות של מצלמות מעקב.

חיישנים שמותקנים על הגדר ומערכות איתור אחרות מאבטחים יותר ויותר מתקנים של תשתיות ציבוריות. הם מוכחים בשטח, קשה להתמודד איתם והם אמינים בכל תנאי מזג אוויר.

אבל תאורת אבטחה חכמה יכולה להרחיב את יכולותיהן של מערכות איתור החדירות על ידי הוספת מימד הרתעה ויכולות הערכה: תאורה בסיסית והתרעות שנראות לעין משדרות למשיגי גבול פוטנציאליים שהם אותרו ומיקומם המדויק ידוע.

אבל למרות השימוש הנרחב בתאורת אבטחה,היישום שלה ללא אבחנה גורם לעלויות משמעותיות ויש לו חסרונות רבים, כך לפי utilitymagazine.com.au. טכנולוגיות מסורתיות כמו HPS ו-MH הן לא רק יקרות, דורשות תחזוקה תקופתית ולא ניתן לכבות או להדליק אותן במהירות, אלא הן גם נשארות דולקות כל הלילה לפי לו"ז קבוע.

בנוסף, טכנולוגיות אלה, וגם תחליפיהן המבוססים-LED, מייצרות זיהום אור בגלל השטח הנרחב שהן מכסות. זיהום אור עלול להוות בעיה רצינית במתקנים שממוקמים ליד אזורים רגישים כמו שמורות טבע מוגנות או שדות תעופה.

הצעד הראשון לצמצום זיהום האור הוא להשתמש בתאורת LED מהונדסת עם מתח נמוך, שמכוונת את האור לכיוון מטה ולאורך קו הגדר. מקורות אור ממוקדים שמכוסים בחלקם העליון מצמצמים את כמות האור שזולג למעלה או לצדדים. בנוסף, מקורות האור צריכים להיות ניתנים לעמעום וכן לצמצום פליטת אור כחול.

מניעת התרעות שווא שנגרמות על ידי גורמי מזג אוויר, בעלי חיים או אנשים בעלי הרשאות כניסה היא חיונית להצלחת מערכת אבטחה היקפית. מערכת כזו צריכה להיות מתוכננת מלכתחילה לצמצום התרעות שווא.

כמו כן צריכה להיות אפשרות לשלב אותרה עם מערכות אחרות לצורך אבטחה רב שכבתית אפקטיבית.

אימוץ נרחב של מערכות מבוססות-LED במתח נמוך בשילוב מעבדים מובנים בעלות נמוכה הביא למהפכה בתעשיית התאורה, עם מגוון רחב של ישומים. שוק האבטחה הפיזית יכול ליהנות מחדשנות זו ולצפות לפתרונות חדשים נוספים בעלויות נמוכות, כל זאת בעזרת אלגוריתמים מתקדמים לאיתור ומניעת התרעות שווא.