מקור אנרגיה חדש לשדה הקרב

מקור אנרגיה חדש לשדה הקרב

Joint Terminal Attack Controllers,146th Air Support Operations Squadron, Oklahoma Air National Guard, 274 ASOS, New York Air National Guard, and 182nd Airlift Wing, Illinois Air National Guard, execute combat air controls at Calcite Quarry, Rogers City, MI., during Northern Strike 17, Tuesday, Aug. 1, 2017. The Quarry simulates duress with opposing forces, incuding dry-fire munitions and ordnance for the JTACs and Tactical Air Control Parties as they work together to accomplish training for their certification. (U.S. Air National Guard photo by Master Sgt. Sonia Pawloski/released)

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

אחד האתגרים המרכזיים איתם מתמודדים כוחות צבא הוא איך להרחיב את יכולות החיילים בשדה הקרב המודרני. יותר ויותר מערכות נשק ורסטיליות ועוצמתיות ומגוון של גאדג'טים שייכללו בציוד האישי של החייל ידרשו פתרונות טעינה. המספר העולה של מכשירים אלקרטוניים שהחיילים צריכים לשאת עליהם דורש מצריך כבלים לחיבור הציוד למקורות כוח ושיתוף נתונים. לכן נדרשים אמצעי אנרגיה נלבשים.

צבא ארה"ב מנסה לפתור את הבעיה באמצעות שילוב כבלי אנרגיה גמישים לתוך האפוד הטקטי של החייל.

מרכז ה-C5ISR של פיקוד ה-CCDC של צבא ארה"ב חבר למרכז החייל ב-CCDC כדי לחקור פתרונות אנרגיה לתמיכה בתוכניות הצבא על כל זרועותיו.

"הכבל הגמיש החדש קל ב-50% בהשוואה לגרסה הישנה", טוען איתן וויז, מהנדס אלקטרוניקה שמוביל את הפרויקט. "הכבל הרבה יותר גמיש, פחות מסורבל ומונע מצב שהכבל מפריע לחייל בתנועה כשהוא מחובר לסוללה לבישה."

“סכנת הסתבכות הכבל נמנעת הודות לכך שהוא עובר דרך האפוד הטקטי מספר פעמים. מרקם הכבל דומה לזה של אריג המדים הסטנדרטים של החיילים והוא משתלב בפשטות בדפוסי ההסוואה של החיילים", מוסיף וויז.

חברה בריטית פיתחה את הכבל החדש, והצבא האמריקאי חוקר את השימושים הפוטנציאליים שלו באמצעות תוכנית FCT לניסוי השוואתי מול מקורות זרים. תוכנית זו פועלת בשיתוף עם גופים טכנולוגיים של הצבא לאיתור והערכה של פתרונות לצרכים מבצעיים של צבא ארה"ב, בלי קשר למדינת המוצא של הטכנולוגיה.