פתרונות מאוישים ואוטונומיים להסעת חולי קורונה

פתרונות מאוישים ואוטונומיים להסעת חולי קורונה

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

אחת הבעיות הקריטיות בטיפול בחולי הקורונה היא ההעברה שלהם לבתי החולים בלי לסכן את הנהג והצוותים הרפואיים של האמבולנס. פתרונות חדשניים שונים מוצעים בתחום הבלתי מאויש והמאויש.

רכב שאטל אוטונומי, שמסוגל להסיע עד 15 איש, יאפשר הסעת חולי קורונה ויהווה פיתרון ללא נהג. הרכב מתוצרת חברת NAVYA בצרפת, יובא לארץ ומופעל במיזם משותף של חברה-בת ישראלית של קבוצת ST אינג'ינירינג הסינגפורית, וחברת BWR הישראלית.

מרכז בר אילן לערים חכמות, בשיתוף עם בית החולים שיבא בתל השומר יתחיל בימים הקרובים ניסוי חדשני בשאטל. הניסוי נערך בתיאום עם משרד התחבורה. לאחר שיושלם, ניתן יהיה להפעיל את השאטל האוטונומי ״בפעילות מבצעית״ בנסיעות מבודדות. בחודשים הקרובים צפוי השאטל  לנוע בקמפוס של אוניברסיטת בר אילן למטרות מחקר בתחומי האוטו-טק ולהסעות סטודנטים ברחבי הקמפוס.

הרכב מצויד במצלמות, חיישני לייזר, מערכות הנחיה ואיתור מתקדמות, שמספקים לו מודעות מצב, כך לפי אתר החברה. הוא גם ידידותי לסביבה הודות לעובדה שמדובר במערכת חשמלית ב-100%.
נבחנת גם האפשרות להשתמש ברכב האוטונומי להעברת תרופות, כביסה ומזון למתחמי החולים המבודדים.
אם בימי שגרה הרכב ללא נהג מהווה פיתרון עיר חכמה לתחבורה יעילה, ידידותית לסביבה, המקלה על עומסי תנועה וחוסכת במקומות חניה, הרי שבימים אלה מדובר בפיתרון מציל חיים.

מעוניינים ללמוד עוד על פיתוחים פורצי דרך בתחום העיר החכמה? השתתפו ב-iHLS InnoTech Expo Tel Aviv – ארוע החדשנות והטכנולוגיות הגדול בישראל בתחום HLS וסייבר – ב-18-19 בנובמבר, 2020 באקספו תל אביב, ביתן 2.

בתחום המאויש, פיתוח חדש של מד"א בשיתוף פעולה עם יחידה 81 של צה"ל מבטיח הפרדה המלאה באמבולנסים של מד"א בין תא הנהג לתא המטופל.
ההפרדה בוצעה ע"י התקנת קירות מתכת המוברגים מהתקרה ועד לרצפה, היוצרים איטום מוחלט ובידוד מלא בין תא הנהג לתא הנוסעים. לקיר ההפרדה נוסף חלון שקוף ואטום, המאפשר לנהג לראות את תא הנוסעים וליצור קשר עין עם הפרמדיק הנמצא בו. כמו כן, נהג האמבולנס והצוות הרפואי הנמצא בחלק האחורי של האמבולנס המופרד יוכלו לנהל שיחה בעזרת מיקרופון.
תחלופת האוויר בחלקו האחורי של האמבולנס תהיה חיצונית ושונה מזו של הנהג, בחלקו הקדמי של הרכב.


האמבולנס עם ההפרדה האטומה מיועד להעברת חולי קורונה במצב קל, הזקוקים לפינוי להמשך טיפול במקום ייעודי. כך, הנהג נותר מבודד מהחולים המאומתים ולא חשוף לנגיף הקורונה. יש לציין כי ההפרדה קיימת רק באמבולנס המיועד לחולי קורונה מאומתים במצב קל שלא נזקקים לטיפול רפואי במהלך הפינוי.
50 אמבולנסים ראשונים מכל רחבי הארץ צוידו ובימים הקרובים יצוידו עוד כ- 70 נוספים. לפי מד"א, במידה והפיילוט יתרחב – ניתן יהיה להתקין את קירות ההפרדה בעשרה אמבולנסים מדי יום.

מעוניינים ללמוד עוד על אבטחת סייבר? השתתפו ב-iHLS InnoTech Expo Tel Aviv – ארוע החדשנות והטכנולוגיות הגדול בישראל בתחום HLS וסייבר – ב-18-19 בנובמבר, 2020 באקספו תל אביב, ביתן 2.

לכל הפרטים ולהרשמה