החיישנים לא מדביקים את קצב פיתוח האלגוריתמים

החיישנים לא מדביקים את קצב פיתוח האלגוריתמים

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

פיתוח חדש שעשוי למנף את טכנולוגיית זיהוי הפנים מאפשר אימות ביומטרי מאובטח למגוון מגזרים – בנקים, ממשל דיגיטלי וישומים מסחריים. יחד עם זאת, באיכות החיישנים בתחום הביומטרי עדיין יש מקום לשיפור.

חברה הביומטריה מליטא, Neurotechnology, השיקה את ה-SDK (קיט פיתוח תוכנה) החדש שלה לאימות פנים. הטכנולוגיה מיועדת לספק פלטפורמת אימות פשוטה לשימוש לצורך זיהוי פנים בתהליכי אימות תשלום או כניסה לשירותים אונליין.

הטכנולוגיה היא חלק מה-VeriLook SDK שפיתחה החברה, המסוגל לעיבוד פנים סימולטני של מס' רב של תמונות פנים בוידאו חי, כמו גם קטלוג לפי מין, גיל, זיהוי רגשות ומאפייני פנים לצורך איתור.

בהודעה לעיתונות טוענת החברה: "בדיקות תמונות הפנים יכולות לשמש כדי להבטיח איכות תמונת הפנים המתועדת, וניתן ליישם אותן בשילוב עם יכולות איתור המתגברות צעדים נגד זיוף". הטכנולוגיה מאפשרת גם אימות פנים אופליין, כך מדווח techrepublic.com.

אבל בהשוואה להתקדמות הרבה באלגוריתמים של הזיהוי, יש צורך מיידי יותר בטכנולוגיית החיישנים, הנדרשים לספק איכות גבוהה יותר של תוצרים לצורך ניתוח על ידי האלגוריתמים.

סטושי יושיהרה, העומד בראש תחום החישה בחברת Sony אמר ל-bloomberg.com כי חיישני מצלמת התלת מימד עם החישה העמוקה המתקדמת יופיעו במהלך 2019. שיטת החישה העמוקה של החברה מבוססת על מדידת הזמן שלוקח לפולסי לייזר בלתי נראים להגיע למטרה וחזרה למכשיר.

סוני כבר שולטת בכמחצית משוק שבבי המצלמה. שבבים אלה, בנוסף לשימוש שלהם בקו הסמארטפונים Xperia של סוני, מיושמים גם באייפונים, מכשירי גלאקסי S ועוד של סמסונג, ובטלפונים של גוגל פיקל ואנדרואיד אחרים.