מצלמה תזהיר אנשים מפני מעקב לא רצוי

מצלמה תזהיר אנשים מפני מעקב לא רצוי

camera

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

חוקרי מחשבים פיתחו טכנולוגיה חדשה, שמאפשרת למצלמות הציבוריות לשלוח הודעות אישיות לאנשים בלי לפגוע בפרטיותם. מדובר במערכת קצה לקצה בזמן אמת בשם PHADE, שפותחה על ידי קבוצה מאוניברסיטת Purdue בארה"ב. היא מאפשרת "פניה פרטית לאדם", כאשר מערכות המצלמה והטלפונים הניידים של האנשים יכולים לתקשר בלי להעביר כל נתון אישי כמו כתובת IP או Mac. הטכנולוגיה מתבססת  על דפוסי תנועה בתור קוד כתובת. בצורה זו, גם אם התקשורת נפרצת על ידי האקר, הוא לא יהיה מסוגל להגיע למיקום הפיזי של האדם.

החוקרים מאמינים כי הטכנולוגיה יכולה למלא תפקיד בהגנה על הולכי רגל מפני פשיעה באזור שלהם. "המערכת שלנו משמשת גשר לחיבור מצלמות המעקב עם האנשים", מסביר הי וואנג, עוזר מרצה למדעי המחשב ושותף לפיתוח. "הטכנולוגיה יכולה לשמש סוכנויות ממשלה כדי לתגבר את בטיחות הציבור, על ידי התקנת מצלמות באזורים בהם מתרחשים פשעים רבים או תאונות דרכים רבות, ולהזהיר את המשתמשים הספציפיים מפני האיומים הפוטנציאליים, למשל להזהיר מפני מעקב שמעורר חשד".

המערכת פועלת באמצעות שרת שקולט את תיעוד הווידאו מהמצלמות כדי לאתר את האנשים. המצלמה מחברת הודעה לקוד כתובת ומשדרת אותה. עם קבלתה, המכשיר הנייד של כל אחת מהמטרות משתמש בחיישנים כדי למצות את התנהגות בעליו ולעקוב אחר אותה טרנספורמציה כדי לייצר קוד כתובת שני. אם הקוד השני תואם את זה שבהודעה, המכשיר הנייד ישלח אוטומטית הודעה לבעליו, כך מדווח eurekalert.org.

הטכנולוגיה ניתנת ליישום גם במקומות כמו מוזיאונים, כאשר המבקר ניצב מול תמונה ויכול לקבל הנחיות קוליות. החוקרים השתמשו בגישה דומה להכוונה הקולית הקיימת בפארקי שעשועים. באמצעות עיבוד נתוני הווידאו החי, הטכנולוגיה מסוגלת לזהות את דפוסי התנועה של הולכי הרגל ואנשים שנכנסים לתחום מסוים כמו מוזיאון, לפי techcrunch.com.