ארה"ב תנקוט בעמדת הגנת סייבר אסרטיבית יותר

ארה"ב תנקוט בעמדת הגנת סייבר אסרטיבית יותר

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

33302194_mתקיפות סייבר ופריצות אחרונות של האקרים, הפועלים לבד או מגובים על ידי מדינות לאום, הביאו את הפנטגון ואת המשרד להגנת המולדת, לאשר מחדש את מחויבותם לשמירה על האמינות והשלמות של רשת הסייבר של אמריקה, והמערכות מחוברות אליה. האמריקאים מסתמכים על הרשת המחוברת, על מנת לספק שירותים חיוניים כגון מים וחשמל, ובמקרה שהאינטרנט נפרץ על ידי שחקנים שוחרי רוע, התוצאות עלולות לאיים על ביטחון לאומי.

לדברי רשת החדשות של המשרד לביטחון מולדת, בנאומו האחרון באוניברסיטת סטנפורד, שר ההגנה אשטון קרטר אמר לחדר של מנהלי עמק הסיליקון ואנשי מקצוע באבטחה מקוונת, שאחד "ההיבטים העיקריים" של אסטרטגית הסייבר החדשה של הפנטגון, הוא לעבוד עם חברות מקומיות להפחית את הסיכון של התקפת סייבר מלהוות סיכון לביטחון הלאומי. "מכיוון שעסקים אמריקאים הם הבעלים, המתפעלים והמפקחים של כ 90 אחוזים מהרשתות הלאומיות שלנו, המגזר הפרטי חייב להיות שותף מרכזי", הוא אמר, והוסיף כי "אם החברות עצמן לא משקיעות, עמדת הסייבר הקולקטיבית של המדינה שלנו נחלשת והיכולת שלנו להרחיב את ההגנה היא מוגבלת."

Energy Wire מדווח שבכנס אבטחת   RSA, שנערך בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו, ראש המשרד להגנת המולדת, ג'ה ג'ונסון, נכנס אל הכנס כדי לדון במשימה של הסוכנות ולחפש כשרון סייבר. הן המשרד להגנת המולדת והן הפנטגון, מתכננים לפתוח משרדים בעמק הסיליקון. מומחים אומרים שהמיקוד של הסוכנויות באבטחה מקוונת והתקשרות עם המגזר הפרטי, יעורר רמה חדשה של חשיבה במגזר האבטחה המקוונת. "אם אנחנו מסתכלים על מרחב הסייבר כסביבה עוינת, ושיש אנשים רעים שם בחוץ, שרוצים לעשות לנו דברים רעים, זה עלול לגרום לבחינה כוללת מחדש, של הדרך בה אנו בונים את המערכות שלנו מלכתחילה", ציין אדם פיירסטון , נשיא חברת אבטחה המקוונת קספרסקי, פתרונות אבטחה ממשלתיות, בע"מ .