תחבושות חכמות שירפאו פצעים במהירות שיא

תחבושות חכמות שירפאו פצעים במהירות שיא

Image provided by pixabay

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

כיום, חלק משמעותי ממפתחי הטכנולוגיות למיניהם עובדים כל הזמן לחדש ולפתח מכשירים שישפרו את אורח החיים שלנו, ובמיוחד אילו שמפתחים טכנולוגיות למען מגזר הבריאות. לדוגמה, פיתוח חדש זה עלול לחולל שינויים רבי חשיבות בצורה בה אנו מטפלים בפציעות ובוחנים את תהליך ההחלמה של הגוף האנושי.

סוג חדש של תחבושות חכמות אשר פותחו בחברת Caltech מבטיחים להפוך את הליך הטיפול בפצעים לקל יותר, אפקטיבי יותר וחסכוני יותר, בייחוד אצל מטופלים בעלי אבחון סכרת, שתהליך ההחלמה שלהם איטי בהרבה מתהליך ההחלמה של אדם ממוצע.

התחבושות החכמות האלו פותחו במעבדה של ווי גאו, פרופסור חבר להנדסה רפואית במוסד המחקר הרפואי הריטג', ביחד עם ג'ו אן ורונלד וויליאנס סקולר.

"ישנם הרבה סוגים שונים של פציעות כרוניות, במיוחד באולקוס וכוויות שמתרחשות אצל מאובחני סכרת ועלולות לקח זמן רב כדי להירפא והם יוצרים בעיות רציניות אצל המטופל," כך אומר גאו. "יש דרישה לטכנולוגיה שיכולה לזרז החלמה."

בניגוד לתחבושת הנורמטיבית, שמורכבת מכמה שכבות בודדות של חומר סופג, התחבושות החכמות מיוצרות מפולימר גמיש שמוטמעים בו מכשירים אלקטרוניים ותרופות. האלקטרוניקה מאפשר לחיישן לנטר אחר מולקולות של חומצות שתן וחומצות חלב, רמות PH וטמפרטורה באזור הפציעה וכל אינדיקציה אחרת לדלקת אפשרית או זיהום בקטריאלי, כך פורט על ידי scitechdaily.com.

"הראנו הוכחות שהמכשיר עובד (POC) בחיות קטנות, אבל בהמשך הדרך, נרצה להרחיב את היציבות של המכשיר וגם לבדוק את האפקטיביות שלו על גבי פצעים כרוניים גדולים מכיוון שהפרמטרים של הפציעה וסביבת המיקרו יכולים להשתנות מאתר לאתר," סיפר גאו.