רגליים רובטיים עם רפלקסים על אנושיים

רגליים רובטיים עם רפלקסים על אנושיים

Image by pixabay

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

כאנשים מחליקים או נופלים, התגובה המידית שלהם היא לנסות להחזיר את שיווי המשקל של גופם. תגובות אלו אטיות מאוד כאשר משווים אותם למהירות בה מגיבים חלק מהמכונות הרובוטיות שקיימות היום. בשביל בני האדם, וחיות עם גפיים, לוקח זמן עד שהחיישנים הביולוגים מספיקים לשלוח אותות למערכת העצבים שיפעילו את השרירים שלנו. לעומת זאת, הרובוטים יכולים להגיב במהירות רבה, בעזרת חוטי חשמל במקום חיישנים ביולוגים.

אך הרובוטים עדיין לא ידועים בשל יכולת שיווי המשקל שלהם, מכיוון שהם עדיין לא מסוגלים לחקות את התגובה האנושית כאשר שיווי המשקל שלהם משתנה בפתאומיות. כיום, מהנדסי ביו-מכניקה וחוקרי ריהביליטציה חוקרים את התחום הנוירופיזיולוגי של תנועה אנושית – והם יוצאים בשאלה. האם רובוטים לבישים – כמו שלדים רובוטיים או פרוטזות – יוכלו לשפר את שיווי המשקל של הלובש, אך לרמות מעל הממוצע?

במהלך ניסוי, חוקרים השתמשו ברצפה חכמה על מנת להפר את שיווי המשקל של מספר משתתפים צעירים – במטרה להפיל אותם קדימה לרצפה. החוקרים ביקשו מהמשתתפים להישאר במצב מאוזן כמה שיותר זמן עם רגליים על הקרקע. לאחר מכך, החוקרים סיפקו לחלק ממשתתפים שלדים רובוטיים בעלי תוכנה מותקנת לשיפור התגובות הביולוגיות של בני האדם.

ניתן לצפות במשך הניסוי כאן:

המחקר פורסם על ידי techxplore.com.

מעוניינים לצלול אל תוך עולם העתידנות הטכנולוגית? – הירשמו לINNOTECH 2023, הכנס והתערוכה הבינלאומיים לסייבר, HLS וחדשנות באקספו תל אביב ב29-30 במרץ.

מעוניינים בחסות / ביתן תצוגה בתערוכת ה-INNOTECH 2023? לחצו כאן לפרטים!