סטארטאפ במאיץ iHLS: עתיד עולם האבטחה כבר כאן והוא ממש מעליך

סטארטאפ במאיץ iHLS: עתיד עולם האבטחה כבר כאן והוא ממש מעליך

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מתקנים כגון חוות סולאריות, קנאביס, שדות חקלאיים, מפעלים, מתקני תעשייה שונים וכמובן גבולות זקוקים לאבטחה 24/7. אבטחת מתקנים מוצלחת דורשת ביצוע של סיורים קבועים בכל רחבי המתחם, לעיתים לאורך קילומטרים רבים. הפעלת סייר ברכב לאורך זמן כרוכה בעלויות גבוהות ויכולות מוגבלות, בעיקר בהיבט יכולות התצפית המוגבלות שלו.

בסטארטאפ הישראלי Nando Drones זיהו את הבעיה הרווחת במגזרי התעשיה, הביטחון והצבא ופיתחו פתרון חדשני המספק לצוותי אבטחה נקודת מבט חדשה ואפקטיבית, לאורך זמן ובזמן אמת. Nando מספקת פתרון אבטחה מלא ומקיף המבוסס על רחפן אוטונומי, עם יתרון חסר תקדים – זמן טיסה של עד 70 דקות. יתרון זה מאפשר לרחפן לבצע משימות ברמה אפקטיבית, הרבה מעבר לקיים בשוק עד היום – 40 דקות.

החברה הוקמה ב-2017 על ידי שלושה יזמים – זוהר שמחי, יו"ר החברה (הבעלים והמייסד של חברת האבטחה מוקד מטרה), דביר שמחי, מייסד-שותף ומנכ"ל וניר שהרבני, מייסד-שותף וסמנכ"ל מוצר. כדי לגשר על הפער שזיהו, פיתחו היזמים רחפן אוטונומי לצורכי אבטחה שיועד בראשית הדרך למלא את תפקיד הסייר. בהמשך זיהו את הצורך במענה טכנולוגי רחב יותר, וכיום הם מציעים פתרון מלא של drone-in-a-box או על פיהם- פלטפורמה אוטונומית שמבוססת על רחפן, המספקת מענה שלם למגוון משימות.

Nando משתתפת במחזור השביעי של האקסלרטור הביטחוני של iHLS. לדברי ניר שהרבני, "אין ספק שהתוכנית חשפה אותנו החוצה לכיוונים חדשים בשוק. קיבלנו תמיכה חיובית למו"מ שכבר החל להתנהל קודם לכן, ובסיוע של iHLS אנחנו נמצאים בתהליך גיוס כסף מתקדם. אנחנו מחכים להשתתף עם המוצר שלנו בכנס והתערוכה AUS&R 2020 לכלים בלתי מאוישים ורובוטיקה בספטמבר".
צוות החברה מונה שורה של מומחים מנוסים בתחומם – מהנדסי מכונות, אלקטרוניקה ותוכנה, מומחי רחפנים ועוד.

הפלטפורמה האוטונומית הייחודית של Nando מאפשרת לקחת כל רחפן ולהפוך אותו לאוטונומי.

הפלטפורמה מבוססת על מספר מרכיבים:

  • עמדת העגינה – משמשת כבית לרחפן בין המשימות, מטעינה את הרחפן, מגנה עליו ומשגרת אותו למשימות. היא כוללת מערכות מטאורולוגיות ומערכת בקרת טמפרטורה פנימית אשר מספקות עמידות בכל תנאי מזג אוויר. תפעולה אינו דורש כל מעורבות אנושית.
  • מודול אוטומציה – מתממשק לכל רחפן ומאפשר עבודה עם תחנת העגינה. המודול כולל בתוכו מערכת נחיתה אוטונומית וכרטיס ניהול טעינה. הכרטיס מאפשר טעינה מהירה ומבצע ניהול של התהליך באופן חכם המאריך את חיי הסוללה. 
  • הרחפן – פיתוח משותף עם חברה ישראלית פורצת דרך. לרחפן זמן טיסה מוארך (70 דקות עם מודול האוטומציה והמצלמה) ועמידות גבוהה.
  • מצלמת יום ולילה מבוססת תרמי – מיישמת טכנולוגיית בינה מלאכותית לזיהוי אדם ורכב סטטים או בתנועה במרחק של 250 מטרים בזמן אמת ביום ובלילה. תהליך עיבוד התמונה מתבצע על המצלמה עצמה ביעילות רבה.   
  • תוכנת השו"ב – התוכנה אחראית על ניהול המשימות וביצוע בקרה על כלל המערכות. התוכנה מוציאה את הרחפן לסריקה בשתי צורות עיקריות: סיורי שגרה המתוכננים מראש או כתגובה להתראה שהתקבלה ממערכות אבטחה נוספת באתר (מערכות חיישנים, גדר אינדיקטיבית, מכ"מים, מצלמות אנליטיקה וכו'). 

הפלטפורמה של Nando מבצעת עיבוד תמונה לזיהוי אדם ורכב במתקנים השונים. ברגע הזיהוי הרחפן עוצר את המשימה ומתחיל בביצוע מעקב אחר האובייקט. הזיהוי, מופיע בווידאו בזמן אמת על המסך ומסומן על גבי המפה. המערכת משדרת את הוידאו לחמ"ל ולכוח בשטח בזמן אמת- דבר המאפשר את קיצור זמני התגובה וסגירת מעגלי האבטחה. מדובר במערכת לומדת, המבוססת על יכולות בינה מלאכותית.
מערכת הטעינה מבוססת- הפטנט של החברה, מאפשרת להתאים את תהליכי הטעינה לתנאי מזג אוויר, לפרופיל המשימה וכו'. המערכת מבוססת על ממשק משתמש פשוט, plug and play, שניתן להפעיל מכל מקום בעולם.

קהל היעד של הטכנולוגיה הוא בראש ובראשונה ארגוני אבטחה ו-HLS, אזרחיים וצבאיים. לצד אלה, המערכת מכוונת גם לניטור ובקרה על מתקני תשתית.

בשנתיים האחרונות מבצעת חברת Nando שני פיילוטים: האחד בחוות קנאביס ואחד נוסף בחווה סולארית.
כמו כן, באמצע חודש יוני תחל החברה להפעיל את המערכת באופן מלא ביישוב אורנית.

בראייה לעתיד, מעריך ניר שהרבני כי משימות ידניות רבות יהפכו לאוטונומיות תוך צמצום תפקידים מאוישים וחסכון בעלויות. זהו הזמן לקחת את עולם הרחפנים צעד אחד קדימה: "מערכות רחפן אוטונומיות חוסכות עלויות וטעויות, והן עדיפות הן מבחינת הבטיחות והן מבחינת האפקטיביות שלהן. הפתיחה של השמיים לכל אדם בשנים האחרונות מאפשרת לכל אחד להנות מנקודת המבט החדשה. ללא ספק, השמיים הם הגבול!".

למידע נוסף

להרשמה לאקסלרטור