הכול מחובר – תחזית טכנולוגיות הביטחון הציבורי ל-2020 

הכול מחובר – תחזית טכנולוגיות הביטחון הציבורי ל-2020 

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

השוק העולמי של הביטחון הציבורי הוערך ב-$8.58 מיליארד בשנת 2018, וצפוי להגיע ל-$38.98 מיליארד ב-2024, ביטוי לצמיחה בקצב שנתי ממוצע של 29.9% בין 2019-2-24. המודעות הגוברת לחשיבות הביטחון, ההחלפה של ארכיטקטורה מיושנת, העליה בחומרים תעשייתיים מסוכנים, כל אלה וגורמים נוספים צפויים להגביר את הדרישה לתוכנה ליישומי ביטחון ציבורי, כך לפי mordorintelligence.com.

מה צפוי בשנת 2020?

במהלך 2019 חל שינוי משמעותי בטכנולוגיות למגיבים ראשונים בחירום, כתוצאה מהתפתחות הרשתות של ביטחון הציבור, הצורך באינטראופרביליות (תאימות תפעולית) וכן ריבוי האסונות – מידי אדם וטבע. זאת לצד השגשוג בשוק של חיבוריות 5G. השילוב של גורמים אלה יצר תנופה איכותית לקראת תחילתה של שנת 2020.

רשתות לביטחון ציבורי נחשבות לתשתיות קריטיות שמתגברות את האינטראופרביליות, התקשורת והצלחת שיתוף הפעולה הצוותי, זאת לאור העובדה שמגיבים ראשונים נמצאים בתנועה באופן מתמיד. טכנולוגיית הסלולר יצרה עידן של רשתות ניידות בפס רחב, מה שהוביל לצמיחה במשרדים ניידים וחיבוריות בקנה מידה רחב, שאיפשרו סטנדרטים חדשים בתקשורת למגיבים בחירום.

לפי תחזית של efficientgov.com, בשנים 2020 ו-2021 צפויה השפעה מואצת דומה על שוק הביטחון הציבורי. כתוצאה מכך, מעריכים כי השינוי בתעשיה יגיע לקצב המואץ ביותר מאז הופעת הסמארטפון. 

כמה מהטכנולוגיות האלה הן:

כלי טיס בלתי מאוישים יקבלו סטטוס משל עצמם, לצורך משלוח בטוח ומהיר של דפיברילטורים ותרופות לחירום. החקיקה תצטרך לתפוס מקום בחזית כדי למנוע סיכונים ולאפשר למפות את הפוטנציאל הבלתי ממומש הזה.

פעולות BOT יסייעו באוטומציה של התגובה לביטחון הציבורי. בוטים, או זרימות עבודה אוטומטיות, יוכלו לסייע לביטחון הציבורי בכך שישמשו כעינים ואוזנים וירטואליות ברחוב. ניתן להפעיל בוטים על ידי מילים מדוברות וליצור התראות וזרימות עבודה דרך הענן.

השילוב של תקשורת 5G, בינה מלאכותית, רדיו נייד (LMR), אבולוציה לטווח ארוך (LTE) – תקן לתקשורת מהירה, וכן כלי הטיס הבלתי מאוישים, יהוו את הגורם המניע החזק ביותר בתחום הביטחון הציבורי.

מדינות חכמות יחליפו את הערים החכמות, וכל מה שניתן לחיבור – יתחבר. בהיעדר חיבוריות סלולרית/פס רחב, 

רשתות LTE פרטיות ימלאו את הפער בכיסוי.

מחשוב ענן וקצה, לצד ה-5G, יאפשרו את טכנולוגיות הבינה המלאכותית ולמידת מכונה.

מערכות MR – עבור טכנולוגיות חדשות כמו LMR, LTE, PTT תידרש אינטראופרביליות, ודבר זה ימשיך להיות החסם עם הסיכון הגבוה ביותר, במידה ולא יהיה ניתן להתגבר עליו.