איתור ותקיפה נגד רחפנים – הכל במערכת אחת

איתור ותקיפה נגד רחפנים – הכל במערכת אחת

counter-drone

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

חיל הנחתים האמריקאי מתמודד עם אתגרים שונים בלוחמה נגד איומים אוויריים. כיום, הצוותים העוסקים בהגנה אווירית בגובה נמוך (LAAD) צריכים להתחלק לזוגות כדי להשתמש במשקפת כדי לאתר איומים ולאחר מכן לשגר טילי כתף מסוג סטינגר כדי לפגוע בהם. אבל מערכת איתור ותקיפה חדשה שתיפרס לפני סוף שנת 2020 צפויה לתגבר את יכולותיהם של הנחתים במבצעים נגד כלי טיס בלתי מאוישים.

לפי בקשת התקציב של החיל, תהיה תוספת של מערכת הגנה אווירית מבוססת-קרקע (GBAD) שתותקן על לפחות 28 רכבי שטח טקטיים קלים, וסה"כ 13 מערכות מכ"ם מכוונות משימה אוויר/קרקע.

מערכת ההגנה האווירית הקרקעית כוללת שילוב של מערכת איתור ותקיפה המשמשת יחידות ירי בגדודים של הגנה אווירית בגובה נמוך, התומכים בכוח המשימה אוויר קרקע של הנחתים. בעזרת מערכת זו, יכולים הנחתים לאתר ולשגר את הטילים ממגוון סוגים של כלי רכב, החל מרכב שטח ממוגן העמיד למוקשים ועד רכבי שטח MRZR קטנים שאפשר לחלק את הציוד ביניהם לצורך השגת חתימה קלה יותר, כך מדווח marinecorpstimes.com.

לאחר המערכות הראשונות שיגיעו ב-2020 יגיע תגבור ב-2021, שירחיב את הטווחים של המערכות וישלב אמצעים קינטיים (טילים) ולא-קינטיים (אמצעי שיבוש ולייזרים).

מערכת ההגנה האווירית הקרקעית מסוגלת לפעול ברשות עצמה, אבל הנחתים מקווים לחבר אותה אל ה-G/ATOR, מכ"ם מתקדם שמחליף את חמש המערכות שעוסקות במכלול משימות, החל מהגנה אווירית ועד לבקרת תנועה ואף הרכשת מטרות ואיכון.

המכ"מים שיוחלפו כוללים את מערכת ההגנה האווירית TPS-63, מערכת בקרת התנועה האווירית TPS-73, ההגנה האווירית לטווח קצר MPQ-62, מערכת הרכשת המטרות TPQ-46, ומערכת המכ"ם לאיתור מטרות UPS-3.

באמצעות מערכות ה-G/ATOR החדשות, יחידות המשלוח של הנחתים יוכלו ליהנות ממערכת בודדת שתספק יכולות טובות יותר מאשר קבוצה של מערכות שהודבקו יחד.