אתגר הסימולציה של הטסת מסוק

אתגר הסימולציה של הטסת מסוק

helicopter simulation

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

קשה למצוא סימולטורים של מציאות מדומה שפועלים כמו מסוק. בין הבעיות באימון טייסי מסוקים – סימולציה של ראיית 360 מעלות, מתן פרספקטיבה אנכית ועוד. צבא ארה"ב מעוניין לשפר את יכולותיו להתמודד עם המחסור המתמשך בטייסים. אחד המהלכים הוא תוכנית חדשה המיועדת לבחון עד כמה סימולציה בשילוב מציאות מדומה יכולה לסייע באימון מטיסי מסוקים.

הסימולטור פותח על ידי מרכז פיתוח יכולות הלחימה בתחום התעופה והטילים של צבא ארה"ב בשיתוף פעולה עם התעשיה.

תוכנית הפיילוט תכלול קורס טיסה מלא לכיתה של 48 תלמידים. מחציתם ישמשו כקבוצת בקרה ויעברו קורס טיס רגיל לפי מערכת של 32 שעות טיסה בפועל. קבוצה שניה של 12 תלמידים תקבל 18.7 שעות טיסה בפועל, וקבוצה שלישית של 12 תלמידים תקבל רק 11 שעות. אבל הקבוצה השניה והשלישית יקבלו בהתאמה 40% ו-60% יותר שעות טיסה בסה"כ, כלומר שילוב של טיסה, מציאות מדומה וסימולציה, כך לפי דיווח של c4isrnet.com.

עם השלמת השלב הראשוני של בית הספר לטיסה התלמידים ימשיכו לפי התוכנית ללא מציאות מדומה, ויחוו את אותו מהלך אימונים כמו קבוצת הבקרה בכיתה. בסופו של דבר, כולם יבצע טיסת ניסיון בכלי הטיס עצמו, כדי להעריך את יכולותיהם.

שלב ראשון זה של תוכנית הפיילוט יארך תשעה שבועות, שתי כיתות נוספות יעברו גם הן את אותה תוכנית.

אלוף וויליאם גיילר, המפקד הכללי של מרכז המצוינות בטיסה של צבא ארה"ב USAACE והמתקן הצבאי פורט רוקר, אמר בראיון ל-defensenews.com: "מינוף טכנולוגיות מציאות מדומה בשילוב בינה מלאכותית, לצד טכנולוגיות קוגניטיביות מסייעות, יניבו בסופו של דבר תוצאה טובה יותר הודות למספר החזרות הגבוה והתדירות.. אם הדבר יתורגם גם לקיצור תהליך הלמידה בבית הספר לטיסה ויחסוך שעות מנוע הרי שנוכל לחסוך כסף, מפני שאנחנו משלמים על אימון התלמידים בשעות מנוע".

"מה שאנחנו מנסים לעשות הוא להשיג את השילוב המתאים ביותר של אימון וירטואלי וחי כדי לקבל טייסים באיכות טובה יותר", מציין אל"מ צ'ד צ'סטין, מפקד חטיבת התעופה 110 ב-USAACE. לדבריו, התוכנית פותחה על בסיס תפוקה משמעותית מחיל האוויר, שמסתמך בצורה מסיבית יותר על סימולטורים באימוני טיסה. "אנחנו מאמינים שעל ידי מתן האפשרות לתלמיד לבצע יותר חזרות ומשימות הוא יגיע להטסת מסוק התקיפה ברמה גבוהה יותר, גם אם בילה פחות זמן בכלי הטיס עצמו".