ערכת מציאות משולבת תבדוק יעילות סימולציות קרב

ערכת מציאות משולבת תבדוק יעילות סימולציות קרב

photo illus. VR simulator from dvids.hub.net

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

הופעת הדור הבא של מכשירים אימרסיבים שמאפשרים השתקעות בעולם הווירטואלי (כמו Oculus Rift ו- HoloLens) הגבירה את העניין בשימוש במערכות מציאות משולבת, או מעורבת, למטרות אימונים וסימולציות, הגברת שליטה ובקרה, ושיפור יעילותם של לוחמים בשדה הקרב.
מעבדת המחקר של צבא ארה"ב מנהלת ניסויים להעריך את היעילות של מערכות מציאות מדומה ורבודה (VR/AR) בשביל חיילים. למרות זאת, חוקרים אומרים כי כמעט ואין הוכחות מדעיות ליעילות של שילוב מערכות כאלו באימוני חיילים, ושאין דרך ברורה למדוד את היתרונות שהטכנולוגיה יכולה לספק.
על מנת לענות על חוסר ודאות זה, ה-ARL מפתח את ה-MRTAK, ערכת מציאות משולבת לניתוח טקטי. מדובר בפלטפורמה ניסויית שמטרתה אומדן הערך של מודול המציאות הרבודה והמדומה של פרויקט AURORA הנקראת AURORA-MR.
המערכת משרתת פלטפורמת ניסוי שאמורה לבצע מחקר סביב קבלת החלטות המערבת כמה משתמשים הנעזרים במערכות אימרסיביות.
שימוש בתמונות לווין או מידע מחיישני גוף כמידע רלוונטי לשדה הקרב והטמעתו במערכות מציאות משולבת יכול לעזור לחיילים לתפוס, לשתף פעולה, ולבצע החלטות באופן יותר יעיל משיטות מסורתיות. המחקר של AURORA יהיה אמור לעזור להבחין האם שיטות מסורתיות או אלו המשתמשות במציאות רבודה ומדומה יותר יעילות לאימונים לקראת מצבי קרב, לפי photonics.com.
"דרך הווירטואליזציה של חלק או של כל האלמנטים במרכז הפעלה טקטי, מפקדים ואנליסטים בתחום המודיעין יכולים לתקשר ולשתף פעולה ללא המגבלות של בניינים פיזיים ועם מינימום עקבות למודיעין אוייב, מעקב, וסיור.", אומר מארק דניסון, אחד החוקרים במרכז.
התכנון של הפלטפורמה מאפשר אינטגרציה פשוטה עם מאגרי מידע אחרים, חיישנים, ולמידת מכונה כך שיוביל למחקר משותף בין ARL לשותפיה מהאקדמיה והתעשייה.
"כעת, אנחנו מפתחים את הרשת שתפעיל את הפלטפורמה, על מנת לאפשר שליטה מירבית במידע שנשלח ומתקבל על ידי לקוחות, כאשר אנו מבטיחים שהסביבה הווירטואלית מוגשת ברזולוציה נוחה לשימוש, על מנת להמעיט בתופעות לוואי כמו בחילות שנובעות מתנועה. זה יאפשר לנו לחקור כיצד עיכול וניתוח מידע ממערכות רועשות (כמו Internet of Battlefield Things) יכול להיות יותר אפקטיבי בעזרת מערכות מציאות משולבת".