חיילים נלחמים כעת ברובוטים דמויי-אנוש

חיילים נלחמים כעת ברובוטים דמויי-אנוש

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

במהלך החודשים האחרונים, חיילי חיל הנחתים האמריקאי משלושה בסיסים שונים ברחבי המדינה השתתפו במחקר, שמטרתו לבחון את יעילותן של מטרות רובוטיות דמויות-אדם במהלך אימונים. הרובוטים מסוגלים לנוע במהירות של עד כ-18 קמ"ש, להסתער על היורה, ולבצע תמרונים שונים בשיתוף פעולה עם רובוטים אחרים.

מטרת השימוש ברובוטים במהלך אימונים היא לשפר הן את מיומנותם של החיילים והן את איכות האימונים עצמם. הרובוטים מאתגרים את החיילים בזכות יכולתם לנוע בעזרת גלגלים מחוספסים ולהתאושש במהירות שוב ושוב לאחר ספיגת ירייה.

עד סוף השנה, דו"ח יוגש על מנת להעריך את יעילותם של הרובוטים בזמן אימונים.

מאק מקיני, אחד מראשי המחקר המתמשך העוסק במטרות רובוטיות עם איזור ניהול המטווחים והאימונים עבור מפקדת החינוך והאימונים של חיל הנחתים, אמר ל-military.com כי הצבא מחזיק בשבע מטרות רובוטיות, אך מתכנן להוסיף עוד כ-48 מטרות למטרת המחקר.

"אנחנו בודקים את המטרות הרובוטיות, איך הן משמשות מאימוני קליעה בסיסית עד למבצעים מיוחדים, במטרה לאמן את חיל הנחתים," אמר מקיני. "האם יחס הירייה-פגיעה משתפר משמעותית? האם המיומנות של הלוחם הממוצע משתפרת?"

מתחילת המחקר בחודש נובמבר של שנה שעברה עד לתוצאותיו מאוחר יותר השנה, אלפי חיילים יקחו חלק במחקר. תוצאותיהם במהלך האימונים יושוו לממוצעים קודמים (באימונים ללא מטרות רובוטיות) כדי להסיק את יעילות הרובוטים במהלך האימונים.  

אימונים מסורתיים כוללים מטרות סטטיות, או לפחות כאלה בעלות תזוזה מוגבלת. הרעיון של מטרות דינמיות ובלתי-צפויות שכאלה, השואפות לדמות תנאי מלחמה אמיתיים, מטרתו להכין את החיילים לקרב באופן יסודי ויעיל יותר.

על פי מקיני, "המטרות הרובוטיות זזות גם בתנועות צדדיות, והן יכולות לתקוף. למעשה, אנחנו משתמשים באלה גם באימונים ביערות."

הרובוטים הופעלו בגבהים ובמצבי מזג אוויר שונים כדי לבחון את יכולתיהם. חיל הנחתים עדין לא התחייב ליצרן ספציפי של המטרות, וציוד המיוצר על ידי חברות שונות נמצא בבדיקה במסגרת המחקר.