האם סין תהיה מעצמת אינטרנט של הדברים?

האם סין תהיה מעצמת אינטרנט של הדברים?

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

האינטרנט של הדברים הוא רשת של נקודות קצה (או "דברים") המתקשרת מבלי התערבות אנושית בעזרת חיבורי IP (פרוטוקול אינטרנטי). הרשת מקוטעת מאוד ומכילה בעיקר טלפונים ניידים חכמים (סמארטפונים), מכשירים לבישים ואלקטרוניקה ביתית, על אף שהטכנולוגיה המפותחת כיום כבר מכוונת ליצירת "ערים חכמות" – ערים העושות שימוש בטכנולוגיית רשתות דיגיטליות בכל מערכותיהן.

מדינות רבות ברחבי העולם מתחרות להטמיע טכנולוגיות אינטרנט של הדברים בקני מידה גדולים יותר, ביניהן גם סין. הכלכלה השנייה בגודלה בעולם מתכוננת כעת להטמיע טכנולוגיית אינטרנט של הדברים בקנה מידה עצום, אשר יכניס מיליארדי מכשירים אל תוך המימד הסייבר-פיזי.

בסיס המשתמשים האינטרנטי העצום בסין – הגדול בעולם – מספק לה יסודות חזקים על מנת לפתח מגזר זה. נקודות חוזק נוספות בסין הן אלו הקשורות לחומרה ותוכנה, שכן סין היא מרכז הייצור בעולמי.

ממשלת סין זיהתה את פוטנציאל הפיתוח של האינטרנט של הדברים עוד בשלב מוקדם. כבר בשנת 2010, מרכז לאומי לאינטרנט של הדברים הוקדם בשנגחאי. בשנת 2012, משרד הטכנולוגיה לתעשייה ומידע הודיע על המגזרים העיקריים בהם תוטמע טכנולוגיית האינטרנט של הדברים בצורת פיילוטים, ביניהם אבטחת תעשייה, חקלאות, שירותים פיננסיים, רשת חכמה, תחבורה חכמה, לוגיסטיקה, שירותי בריאות וביטחון הציבור. הממשלה גם מגבה את חזיונה העתידי עם מימון נדיב. בשנה שעברה משרד הטכנולוגיה לתעשייה ומידע על מימון שווה ערך לשמונה מיליארד דולרים אשר יושקע במחקר ופרויקטים ליצירת ערים חכמות.

שוק האינטרנט של הדברים בסין גדל בצורה משמעותית, עם צמיחה משווי של כ- 27 מיליארד דולרים בשנת 2009 ליותר מ- 82.6 מיליארד דולרים בשנת 2013, עם צמיחה שנתית של יותר משלושים אחוזים.

עם זאת, ישנן מספר בעיות בפיתוח שוק האינטרנט של הדברים בסין. אחת מאותן בעיות היא הקיטוע (פרגמנטציה) בשוק אשר, אם לא תטופל, עלולה למנוע צמיחה עתידית. סין ניגשה לאותה בעיה עם הצעת לארכיטקטורה של האינטרנט של הדברים אשר אושרה על ידי הארגון הבינלאומי לתקינה בשנת 2014. ארה"ב, דרום קוריאה, קנדה ואוסטרליה עובדות כעת בשיתוף פעולה עם סין על מנת לפתח סטנדרטים לאינטרנט של הדברים.

 להרשמה לניוזלטר.