צבא ארה"ב מפתח פתרון לקורונה במקומות סגורים ובמטוסים 

צבא ארה"ב מפתח פתרון לקורונה במקומות סגורים ובמטוסים 

covid 19

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

אחד האתגרים המרכזיים של מגיפת הקורונה הוא איתור התפשטותה במקומות סגורים. במחלקת ההגנה האמריקאית פועלים למציאת פתרון בעל ישום במתקנים צבאיים ואזרחיים. מוניטור שיאתר חלבוני קורונה באוויר יפותח על ידי מדעני צבא ארה"ב בשיתוף עם סוכנות דארפ"א למחקרי ביטחון מתקדמים של מחלקת ההגנה. חיישן האבטיפוס יסייע לאתר את הנגיף במהירות ובדיוק המירביים כך שהמשתמשים יוכלו למנוע את התפשטות ההדבקה.

"ניטור פתוגנים בסביבה מהווה נושא מחקר מאתגר", מסביר דר' מת'יו קופוק, ראש קבוצת המחקר. "ל(מעבדת המחקר של הצבא) יש את היכולת הייחודית לתכנן ולסנתז גורמים סלקטיביים לזיהוי חיישנים ביולוגים באמצעות פפטידים סינתטיים קצרים.."

הפפטידים, שהם שרשראות קצרות של חומצות אמינו המחוברת בקשרי פפטיד, מחקים את הדרך בה נוגדנים מתחברים לנגיף הקורונה.

אם הפיתוח יצליח, החיישן יוכל לספק דרך חדשה לניטור בריאות הציבור גם מעבר לתחום של מחלקת ההגנה, לדוגמא ניטור קורונה במקומות עבודה, אתרי טיולים ובתי ספר, לפי armytimes.com.

לפיתוח היסודי שהושג עד כה יכולים להיות גם ישומים הרבה מעבר לנגיף הקורונה. בעזרת שינויים קלים, החוקרים צופים שיוכלו להשתמש בפפטידים גם למחלות אחרות. 

לפי דיווח של Military Times ביולי, בדארפ"א חוקרים גם את זרימת האוויר בסוגים שונים של כלי טיס צבאיים כדי לקבוע באילו מהם נשקף האיום הנמוך ביותר להדבקה מחולי קורונה. במחקר נמדד זרם החלקיקים בגודל נגיף הקורונה כדי לקבוע גורמי סיכון לאותן פלטפורמות, ואיזה כלי טיס עדיף.

לדברי דובר דארפ"א, נבחנו שישה כלי טיס: C-17, KC-135, C-130J, C-5, KC-46, KC-10. "דארפ"א מצאה כי מטוס ה-KC-10 הוא בעל סירקולציית זרם האוויר הטובה ביותר, וסיפק הגנה מלאה לתאים הקדמיים באמצעות שימוש בזרם אוויר מוכוון ומחסומי עשן".