המאבק בקורונה – לא על חשבון האבטחה השוטפת

המאבק בקורונה – לא על חשבון האבטחה השוטפת

thermal imaging

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

השאיפה להתמודד עם אתגרי הקורונה עלולה לגרום להזנחת בעיות אבטחה, שקיימות תמיד. מערכת דואלית לאיתור איומים מסוגלת לאתר גם כלי נשק מוחבאים וגם לספק בקרת גישה למניעת התפשטות הקורונה. הטכנולוגיה מיושמת במתקנים שונים, ביניהם שדות תעופה, בנייני ממשל, בתי כלא, בתי משפט, מוסדות חינוך ועוד, כך מדווח cbsaustin.com.
הפלטפורמה שפיתחה Athena Security מבוססת על טכונלוגיות של למידה עמוקה וראייה ממוחשבת, במטרה לספור כמה אנשים נכנסים לבניין, ומה הטמפרטורה של כל אחד מהם, והיא משגרת התראות פרואקטיביות לממונים במידה שהמדדים גבוהים מידי. המצלמות התרמיות האוטומטיות המבוססות על AI מסוגלות גם לאתר כלי נשק מוחבאים מתחת לבגדים, שיכולים להוות סימן להתקפת ירי מיידית.
ההתראה נשמעת שבע שניות לאחר שכמות האנשים בחלל עוברת את המגבלה המותרת או מתגלה כלי ירי. תקשורת דו-כיוונית זמינה באמצעות המצלמות. מצלמות איתור הטמפרטורה מגבירות את רמת הבטיחות ומצמצמות את עלויות התפעול הודות להורדת כמות העובדים הנדרשים למדידת טמפרטורה ידנית.
כאשר מתגלים כלי נשק בלתי חוקיים, התראות הווידאו נשלחות מיידית לרשויות, דבר שמשפר את זמני התגובה ומסייע לרשויות להתכונן לסיטואציה איתה הם אמורים להתמודד.
איך פועלת הטכנולוגיה? מצלמות ההדמיה התרמית ממירות את האנרגיה באורך הגל האינפרה-אדום לתצוגת אור נראה; כל העצמים מעל האפס המוחלט פולטים אנרגיה תרמית אינפרה-אדומה, לכן מצלמות תרמיות יכולות לראות באופן פסיבי את כל העצמים, ללא קשר לעוצמת האור בסביבה. כאשר עצם כלשהו מוחבא מתחת לבגדיו של אדם, המצלמה התרמית יכולה לראות אותו אם הפרש הטמפרטורה גדול מהרגישות של אמצעי ההדמיה.
לפי אתר החברה, הטכנולוגיה מסתמכת על ההפרש בין טמפרטורת האובייקט לבין האינפרה-אדום התרמי הנפלט מהגוף, המודפס על הבגדים. המצלמה התרמית הקדמית מודדת לאחר מכן את טמפרטורת הגוף כדי לאתר טמפרטורה גבוהה. מכשיר אייפד משמש את המצלמה והמחשב, ו-HSRP משמש לשמירה על הדיוק בטמפרטורת הסביבה.