הבעות פנים הן המפתח לשיתוף פעולה מוצלח בין אדם למכונה

הבעות פנים הן המפתח לשיתוף פעולה מוצלח בין אדם למכונה

Image by pixabay

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

מחקר שנערך במעבדת המחקר ARL של מפקדת פיתוח יכולות הקרב של צבא ארה"ב הראה כי רמזים רגשיים כגון הבעות פנים ושפת גוף יכולים למלא תפקיד מרכזי בדרך שבה מכונות ואנשים עובדים בצוות. המחוות הרגשיות מעצבות את שיתוף הפעולה.

"אנשים לומדים לבטוח במכונות אוטונומיות ולשתף איתן פעולה", אמר סלסו דה מלו, מדען מחשב מה-ARL, ל-armytimes.com. אם הגורם האנושי בצוות החייל-רובוט נמצא במתח מסוים, והבינה המלאכותית במערכת מסוגלת לקרוא טוב יותר את המתח והשלכותיו, היא יכולה לשנות את התקשורת שלו כך שיגיב לחברו בצוות.

“שיתוף הפעולה האנושי הוא פרדוקסלי", טוען דה מלו בהודעה של הצבא. "אדם שמנצל את האחרים יעדיף לפעול לבדו כאשר כל השאר משתפים פעולה. אם כולם היו חושבים ככה, שיתוף פעולה לעולם לא היה מתרחש. אבל בכל זאת אנשים משתפים פעולה. המחקר הזה מכוון להבין את המנגנונים שמעודדים שיתוף פעולה, תוך התמקדות מיוחדת בהשפעה של אסטרטגיה ואיתות". בין אם בני האדם מודעים לכך או לא, כשאנחנו מתקשרים זה עם זה מתקיים תהליך קבוע של הלוך ושוב, בצורה מילולית ולא-מילולית. הדבר נכון בעיקר כשעובדים בצוות לצורך מטרה מסוימת.

עניין פשוט כמו תזמון של חיתוך יכול לשנות הרבה לגבי איך אנשים תופסים שמתייחסים אליהם בצוות. "אנחנו מראים שהבעות רגש יכולות לעצב את שיתוף הפעולה", טוען דה מלו. "לדוגמא, חיוך אחרי שיתוף פעולה מעודד שיתוף פעולה נוסף; בעוד שחיוך של מי שמנצל אחרים – מסכל שיתוף פעולה". 

מעוניינים לצלול אל תוך עולם העתידנות הטכנולוגית? – הירשמו לINNOTECH 2023, הכנס והתערוכה הבינלאומיים לסייבר, HLS וחדשנות באקספו תל אביב ב29-30 במרץ.

מעוניינים בחסות / ביתן תצוגה בתערוכת ה-INNOTECH 2023? לחצו כאן לפרטים!