טכנולוגיית AR תתמוך במבצעי תגובה בחירום

טכנולוגיית AR תתמוך במבצעי תגובה בחירום

This post is also available in: enEnglish (אנגלית)

יותר ויותר ממשלות מאמצות טכונלוגיות של מציאות רבודה (AR) כדי לסייע בהצלת חיים ולשפר יעילות המשימות. בעזרת טכנולוגיית AR, המידע הדיגיטלי מולבש על החוזי של העולם האמיתי באמצעות מערכת ראש, משקפיים או סמארטפון. מערכות AR יכולות לסייע לצוותי מגיבים ראשונים לקבל מידע על המיקום בו הם פועלים, פרטים על המבנה ואף לגלות מיקום דלתות ואנשים בסביבות אפופות עשן. קסדות ומסיכות AR יכולות לסייע גם באימונים.

מעוניינים ללמוד עוד על טכנולוגיות מתקדמות למגיבים ראשונים? השתתפו ב-iHLS InnoTech Expo Tel Aviv – ארוע החדשנות והטכנולוגיות הגדול בישראל בתחום HLS וסייבר – ב-18-19 בנובמבר, 2020 באקספו תל אביב, ביתן 2. הכירו את חברי ועדת ההיגוי

כיום, האינטראקציה של צוותי המגיבים הראשונים עם המכשירים הניידים במהלך המשימה דורשת החלקה עם האצבע, "וזו לא הדרך בה היינו רוצים לראות את האינטראקציה בין צוותי אבטחת הציבור והרשת בעתיד", טוען דרק אור, ראש מחלקת המחקר בתקשורת לבטיחות הציבור ב-NIST, המכון האמריקאי הלאומי לתקנים וטכנולוגיה. "אי אפשר לתת לכבאי טלפון סלולרי שמציג את מפות הבניין ולצפות שהוא ייכנס לבניין עם המכשיר ביד – הוא לא יכול לראות את הנעשה מלפניו ואינו מסוגל לנגוע בטלפון עם הכפפה. גם איש צוות ימ"ם לא יכול לבצע אינטראקציה עם טלפון נייד במהלך המשימה, כיוון שהוא מחזיק בנשק", מוסיף אור, לפי statetechmagazine.com.

אבל הדור הבא של המערכות האינטראקטיביות למגיבים בחירום במשימות שנוגעות לביטחון הציבור יתבסס על מכשירי ראש עם יכולת מציאות מדומה. מחלקות כיבוי אש בארה"ב כבר בוחנות קסדות ומסיכות AR לתגבור מודעות המצב של הכבאים.

מוקדם יותר השנה השיקו ב-NIST תחרות לאיתור פיתרונות AR לשיפור התקשורת בתחום השמירה על ביטחון הציבור, כולל היבטים של IoT. הפתרונות הנדרשים באתגר CHARIoT יסייעו למגיבים ראשונים בארבעה תרחישי חירום: שריפות, הצפות, ארועי ירי המוני והתמוטטות מנהרות. ב-NIST טוענים שהממשקים מיועדים לשפר את קבלת ההחלטות ופריסת המשאבים עבור הצוותים.

השתתפו ב-iHLS InnoTech Expo Tel Aviv – ארוע החדשנות והטכנולוגיות הגדול בישראל בתחום HLS וסייבר – ב-18-19 בנובמבר, 2020 באקספו תל אביב, ביתן 2.

לכל הפרטים ולהרשמה