כנס האבטחה של משטרת ישראל – טכנולוגיות חדשות לסיוע באבטחה ושמירת הסדר...

כנס האבטחה של משטרת ישראל – טכנולוגיות חדשות לסיוע באבטחה ושמירת הסדר והבטחון האישי

UGVs (NXP)חטיבת האבטחה של משטרת ישראל אמונה על מתן הרגולציה, קוד העבודה ונהלי העבודה התקינים בתחום האבטחה עבור משטרת ישראל, חברות ומוסדות ממשלתיים אחרים שנדרשים לעבוד תחת הרגולציה של חטיבת האבטחה.  בין ארגונים אלה: שירות בתי הסוהר בישראל, משרד האנרגיה, חברת החשמל, משמר בתי המשפט ועוד. בכנס השנתי ה -4 של חטיבת האבטחה במשטרה, הציגו חברות מהתעשייה הביטחונית בישראל חידושים טכנולוגיים ויכולות שיכולים לסייע לכוחות הביטחון במאבק היומיומי שלהם בפשיעה ובטרור.

בין החברות שנכחו בכנס אל-פאר מערכות אלקטרוניקה בע”מ, שהציגה את פתרונותיה בתחום האבטחה ההיקפית, “הגדר החכמה” ומערכת חיישני רטט שמסוגלים לזהות תנועה על הגדר. מערכת זו כבר הותקנה בבתי כלא שונים בארץ ובעולם.  טכנולוגיית הגדר החכמה מאפשרת לכוחות הביטחון לנתח דפוסי אירוע באמצעות חלונות זמן שונים. בנוסף, הציגה אל-פאר את יכולותיה באבטחת קווי גז, כדוגמת פרויקט האבטחה שביצעה החברה עבור חברת נתיבי הגז לישראל. פתרונות אחרים שהוצגו על ידי אל-פאר הם, פתרון הגנה תת קרקעי העושה שימוש בחיישנים סיסמיים ואלקטרוניים, המעניק לכוחות הביטחון יכולת התרעה בתרחישים הכוללים הליכה, זחילה, חפירה, קידוח וכדומה; חיישנים אולטרא-סוניים ומערכות בקרת כניסה שונות.

במהלך השנים האחרונות עלה וגבר הצורך והדרישות לשימוש בכלי טיס בלתי מאוישים עבור “הגנת המולדת”. חברת המל”טים, אינוקון, הציגה מיני ומיקרו מל”ט המתאימים לשוק זה. מערכת המל”ט החדשה מבית אינוקון, “ספיידר”, הינה מערכת מיקרו מל”ט במשקל כולל של 2.5 ק”ג,  בעלת יכולת העברת וידאו ונתונים בזמן אמת, בשעות היום והלילה.  עוד הוצגה מערכת המיקרו-פאלקון מצוידת במטע”ד בעל זום גבוה, המאפשרת לכוחות הביטחון לאתר ולזהות מספר רכב ממרחק של 200 מטר.

עוד בתחום הכלים הבלתי מאוישים, חברת G-NIUS הציגה כלי רכב קרקעיים בלתי מאוישים: גארדיום מארק 2 , רכב אוטונומי למחצה בעל יכולות נשיאת נשק משופרות, מערכת שליטה ובקרה ייעודית, מגוון רחב של מטעד”ים, עמדות נשק מודולאריות ותקשורת לאחור בזמן אמת.   גארדיום מארק 2 מבוסס על רכב הגארדיום, הרכב הבלתי מאויש המבצעי הראשון בעולם שנועד למשימות תומכות לחימה, בקרת גבול, הגנה על כוחות בשטח ועוד.

חברת נטליין הציגה פתרונות בתחום הלוחמה האלקטרונית. החברה שעובדת בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות משטרה וצבא מובילים בעולם במאבקם בפשע ובטרור מציעה מגוון רחב של מערכות חסימה ולוחמה אלקטרונית. לדוגמא חוסם נישא על ידי אדם, המסוגל לעצור ולחסום פעולה של מטען נפץ; חוסמי תקשורת סלולארית המיועדים למנוע תקשורת סלולארית באזורים מיועדים, באמצעות אותות רדיו החוסמים או משבשים את הפעילות התקינה בין האנטנה הסלולארית לבין הטלפון הסלולארי.

חברת FAB DEFENSE  המפתחת ומייצרת ציוד טקטי ואביזרי נשק עבור כוחות המשטרה וצה”ל הציגה את KPOS הדור השני, ערכה שנועדה להפוך כל אקדח סטנדרטי הן למערכת נשק אישית מיוחדת, והן למערכת עבור מבצעים מיוחדים. לדברי אריאל שחק, סמנכ”ל שיווק ופיתוח בחברה, “מערכת זו נמצאת בשימוש כוחות עלית של המשטרה וגורמי אכיפת החוק, במטרה למקסם את היכולת, הגמישות והביצועים של יחידות אלה.”

Magna BSP בע”מ הציגה מערכת אוטומטית לזיהוי חדירה ותנועה. מערכת המבוססת על ניתוח תנועות בתלת מימד בטכנולוגיה סטריאו-סקופטית. זוהי מערכת מבצעית הפועלת בזירות שונות בארץ ובעולם בהם, נמל התעופה בן גוריון בישראל, העיר העתיקה בירושלים, בתי כלא וכו’

חברת Rbtec הציגה את מערכת Ironclad, כבל מקרופוני משוריין. כבל זה המשמש להגנה היקפית פאסיבית עטוף בשכבת מתכת אל חלד המגנה עליו, מיועד להתקנה חיצונית בסוגים שונים של פתרונות הגנה היקפית, כמו שרשראות, גדרות תיל וכו’.

חברת  מגל S3 הציגה את המגוון הרחב של פתרונותיה לתחום הגנת המולדת, ובהם מערכת אבטחת הסייבר החדשה שלה. מערכת המסוגלת ליירט ולהתריע מפני התקפות, תולעים ואיומים אחרים בתחום הסייבר. המערכת של מגל תשלב אבטחה פיזית עם אבטחת סייבר, ותנוהל על ידי מערכת ניהול אבטחה ובקרה  Fortis4  של מגל.

חברת Elsight הציגה את פתרון הוידאו ההיברידי המיועד להקלטת והעברת מידע בכל זמן ובכל עת, מכל מקום שיידרש. סמנ”ל השיווק והמכירות של אלסייט, עומר איינהורן אמר כי, ” האתגרים לאבטחה ניידת מדגישים את הצורך בתקשורת איכותית חזותית בזמן אמת בכל עת ובכל מקום, בין אם התקשורת היא מבוססת IP, Wimax, WiFi או סלולארית. אלסייט פיתחה אלגוריתם ייחודי המאפשר דחיסה של וידאו באיכות גבוהה, גם כאשר רוחב הפס קטן.” החברה הינה ספק יחיד של המשרד לביטחון פנים, ומספקת שידורי וידאו, אודיו והקלטה רבי ערוצים . לדברי איינהורן, הרב ערוציות פועלת באמצעות 4 ערוצי סלולר מקבילים, כך שבעוד שהוידיאו והשמע מועברים דרך 4 ערוצים שונים, המקלט עדיין מסוגל לשדר וידאו ומידע בזמן אמת.”

אחד מתחומי האחריות של תעשיות בתי הסוהר בישראל הוא שיקום האסיר במודל מקצועי-עסקי, באמצעות מתן הכשרה מקצועית. הכשרה המאפשרת חינוך למקצוע, משמעת ומוסר עבודה ועבודת צוות. לתעשיות שב”ס שלושה תחומי פעילות, מוצרי עץ, מתכת וטקסטיל. לדברי ניסים קאשי, מנכ”ל תעשיות שב”ס, היחידה פועל כיחידה עסקית לכל דבר, אך עם אג’נדה חברתית במטרה לשקם את האסיר ולהכין אותו לחיים לאחר ביצוע העונש. למעשה, תעשיות שב”ס נחשבת כיום כחברה הגדולה בישראל לייצור רהיטי עץ ומתכת.”

חברות נוספות שהציגו בכנס היו ח.גירש המדגמת ומספקת רכבי חפ”ק, ושליטה ובקרה לגורמי אכיפת החוק וכוחות אחרים. CAA טקטיקל הציגה אביזרי נשק שונים לכוחות מזוינים ויחידות אכיפת החוק.

חברת נוק אן לוק הציגה פתרון אבטחה חדשני המיועד לנכסים “חיצוניים” כמו אנטנות סלולריות, כספומטים, כלי רכב לשינוע כספים, סחורות ועוד. הפתרון הייחודי משלב נעילה פטנטית עם מערכת מתקדמת של בקרת כניסה, ניהול מפתחות וניהול משתמשים . מערכת הנעילה מבית נוק אן לוק מספקת לחברות וארגונים יכולת מיגון, הרתעה ועמידות בפני פריצה, לצד שליטה על כניסת משתמשים וניהול מפתחות. פטנט הנעילה הייחודי של נוק אן לוק מבוסס על טכנולוגיה ייחודית של קוד נקישות. הפתיחה מתבצעת באמצעות פולסים מכניים מוצפנים המועברים דרך חומר קשיח ומשודרים מהמפתח המיוחד. ייחודה של המערכת הוא בהיעדר ממשק חיצוני, ולכן אין אפשרות לחבל או לתקוף את יחידות הנעילה.

חברת סימלאט הציגה סימולטורים לכוחות הגנת המולדת ועבור מטוסים ללא טייס. אינוקון בשיתוף סימלאט הציגה את יכולתה של סימלאט להתממשק למערכת השליטה הקרקעית, כך שהמפעילים יכולים להתאמן על המערכת אותה יפעילו במציאות.

Outdoor (NXP)