העולם עושה מאמץ כדי לגלות אסטרואידים הנעים בכיוון כדור הארץ

העולם עושה מאמץ כדי לגלות אסטרואידים הנעים בכיוון כדור הארץ

This post is also available in: heעברית (Hebrew)

15000542_sהודו משגרת טיל עם  לווין לאיכון אסטרואידים. הטיל לשיגור לווינים מסוג פולאר המריאה ממרכז שיגור הטילים Sriharikota הממוקם על אי מול חופי דרום המדינה (State) ההודית Andhra Pradesh.

הלוויין הקנדי הוא של בגודל מזוודה, מהסוג לו סוכנות החלל הקנדית קוראת “זקיף בשמים”, הלוויין יקיף את כדור ארץ כל 100 דקות, ויבצע סריקה לאיתור אסטרואידים שעשויים להתקרב לכדור הארץ.

בכירי סוכנות החלל הקנדית אומרים שמידע שיגיע מהלווין יכול לעזור להסיט אסטרואידי-מסלול שעלולים לאיים על כדור הארץ. מוקדם יותר החודש, אסטרואיד חלף ביעף ליד כדור הארץ בשלום, באותו היום מטאור קטן הרבה יותר, מבלי שיבחינו בו בעבר, פגע רוסיה, ופצע כ -1,000 אנשים.

לווין בקרבת כדור ארץ העוקב אחר אובייקטים בחלל או בלועזית NEOSS “יהיה טלסקופ החלל היחיד המוקדש לחיפוש אחר אסטרואידים”, צוטט “מדען הלוויינים” אלן הילדברנד הקנדי על ידי העיתון ההינדי של הודו – Hindu.  הלווין הקנדי יבצע גם סריקה לאיתור חלקים של אסטרואידים, כוכבי שביט ופסולת בחלל – שאריות ממשימות החלל הישנות – שעלול לגרום להתנגשויות.

הרקטות גם נשאו לווין הודי-צרפתי שנקרא “SARAL”, בלווין עם ARGOD ו- ALTIKA – שני כלי ניטור אקלים מפותחים לניתוח זרמי אוקיינוס ​​וגובה פני-הים, על ידי סוכנות החלל הצרפתי CNES. “אנו נשיג נתונים חיוניים למודלים אקלימיים וזרמי ים גלובליים באמצעות הלוויין”, אמר ראש פרויקט CNES פייר סנג’נס. “לימוד והבנה נוספים על הזרימה הגלובלית של האוקיינוסים ​​הינם מפתח להבנה כיצד ההתחממות הגלובלית משפיעה על כדור הארץ” אומרים מדענים.

הלוויינים האחרים המשוגרים לחלל כללו לוויין נוסף מקנדה, שניים מאוסטריה אחד מדנמרק ואחד מבריטניה. המשימה ההודית הייתה המשימה ה- 23 עבור ה- Polar או PSLV (Polar Satellite Launch Vehicle).  על פי מומחי חלל – הודו, שמטרתה שליחת טיסה מאוישת ראשונה לחלל בשנת 2016, התפתחה כשחקן משמעותי בשוק שיגור-הלוויינים המסחרי העולמי והיוקרתי. סוכנות החלל ההודית שיגרה 35 לוויינים זרים מאז 1999 בעוד המספר המרבי של לווינים ששוגרו על ידי PSLV במשימה אחת עומד על 10.