אקדחי הלם בידיים הלא נכונות (כולל טרוריסטים) – בעיה גדולה

אקדחי הלם בידיים הלא נכונות (כולל טרוריסטים) – בעיה גדולה

5983880_sרוב השוטרים בבריטניה אינם נושאים נשק. אבל כוח משטרה זה חייב לטפל בכמות גוברת של פשעים המתבצעים כל שנה תוך שימוש בנשק בלתי קטלני זה. אחזקת אקדח הלם בבעלות פרטית צפויה להביא לעונש של  10 שנות מאסר, ויחד עם זאת המשטרה ממשיכה לתפוס כל שנה מאות אקדחי הלם.

ה-BBC  מדווח שמסמכים שהתקבלו במסגרת חוק חופש המידע מראים שרשויות אכיפת החוק בבריטניה חקרו בשלוש השנים האחרונות מעל 200 פשעים בהם היו מעורבים אקדחי הלם, ושבאותן שלוש שנים נתפסו כמעט 500 אקדחים כאלו על ידי המשטרה. ה-BBC הצליח להזמין זוג אקדחי הלם מאתר אינטרנט גרמני במחיר 96 דולר ליחידה, ולא נשאלה במהלך הרכישה כל שאלה לגבי גיל או סטאטוס פלילי של הרוכש. הרובים עברו במכס בנפרד, והגיעו תוך ימים ספורים. היצרן הוסיף למשלוח, ללא תמורה, שני מיכלי תרסיס פלפל – נשק נוסף האסור לשימוש בבריטניה.

 Keith Vaz, יושב ראש הועדה לענייני פנים  –  Home Affairs Select Committee, אמר שהוא לא מאמין שהמשטרה לא יכולה להשתלט על הסחר באקדחי ההלם.

“כיצד זה אפשרי שמישהו יוכל להיכנס לאינטרנט ולהחדיר אקדח למדינה זו, דרך מה שאומרים לנו שהוא אחד הגבולות המתוחכמים ביותר בעולם?” שאל Vaz, “זה ברור שחשוב שננקוט בפעולה כדי למצוא מה השתבש, ואני מתכוון להעלות את הנושא בשיחה עם ראש וסוכנות הגבולות (Border Agency) והמזכירה לענייני פנים כשהיא תופיע בפני הועדה.”

האקדחים הינם בעלי מתח מירבי של מיליון וולט, פי 20 יותר מאקדחי 50,000 הוולט אותם נושאים השוטרים המקומיים.

ערן באואר מה- Civil Defense Supply, קבוצה המאמנת את משטרת בריטניה בשימוש באקדחי הלם, אמר שהכלים הם, כלשונו “one heck of a brute.”.

לאחר שצפה בהדגמה, Bauer   היה בהלם מהכוח ויכולת הנזק שאקדחי ההלם מסוגלים לגרום.

“זה כמו מכת ברק – כלי נורא, אני לא מאמין שהצלחתם להשיג אחד כזה.” אמר באואר ל-BBC . ” זה מסוכן מאד, אתה עלול לגמור עם כוויות בצוואר בתור התחלה, וזהו נזק תת-עורי. אם זה חודר לצוואר לאורך העצבים אתה רק יכול לדמיין את הנזק. מישהו נותן מכה בחזה, ואז הכול יכול לקרות – [זה יכול] להסתיים בהריגת אדם.”

“זה חייב להיפסק במקור. חייבת להיות דרך כלשהי של שיקוף דואר” הוסיף באואר.

דריל ג’יימס, חבר לשעבר בכנופיית פשע, חושב שהגידול בפופולאריות אקדחי ההלם נובע מהמבצע שערכו הממשלה והמשטרה נגד השימוש האלים באקדחים וסכינים.

משטרת הגנת הגבולות נדרשה לנושא בהצהרה. “משטרת הגנת הגבולות, רשות המיסים, המכס והמשטרה פועלים במשותף נגד ייבוא בלתי חוקי של כלי נשק, ונגד מי שמנסים להכניס כלי נשק למדינה.”