המערכת שרואה, מנתחת ומבינה

המערכת שרואה, מנתחת ומבינה

Ex-37518_248875IBM פיתחה מערכת Video Analytics המגבירה את ביטחון המתקנים והאתרים הרגישים. לפי Stephen Russo, האחראי על התחום בחברה ומנהל שרותי טכנולוגיה גלובאלית לבטיחות ציבורית ואבטחה פיזית, בראיון מיוחד ל-I-HLS “אנו ממשיכים לפתח את המערכת כדי לשלב חיישנים נוספים, שאינם ווידיאו, בתוך המערכת”.

Video Analytics, הקרויה גם Video Content Analysis – VCA (ניתוח תוכן ווידיאו), היא מונח גנרי המשמש לתיאור עיבוד ממוחשב וניתוח זרמי ווידיאו.

ניתוח ממוחשב של ווידיאו מיושם כיום במגוון תחומים ותעשיות; עם זאת, המונח “Video Analytics” קשור בדרך כלל לניתוח זרמי ווידיאו הלכודים (captured ) על ידי מערכות פיקוח. יישומי Video Analytics יכולים לבצע מגוון משימות החל בניתוח זמן אמת של ווידיאו לזיהוי מיידי של אירועים בעלי עניין, ועד לניתוח ווידיאו שהוקלט קודם למטרת מיצוי אירועים ונתונים מהווידיאו המוקלט (הידוע גם כזיהוי פלילי).

ההסתמכות על ניתוח מבוסס ווידיאו (Video Analytics) לניטור אוטומטי של מצלמות והתרעה על אירועים בעלי עניין היא במקרים רבים הרבה יותר אפקטיבית מהסתמכות על מפעיל אנושי, שהינו משאב יקר בעל ערנות וקשב מוגבלים.
IBM-Intel-logoמחקרים שונים ותקריות אמת מצביעים על כך שמפעיל אנושי ממוצע של מערכת פיקוח, שמוטל עליו לפקח על מסכי ווידאו אינו יכול להישאר ערני וקשוב משך יותר מ-20 דקות. יתר על כן, יכולת המפעיל לנטר את הווידיאו ולהגיב באופן אפקטיבי לאירועים נפגעת משמעותית ככל שעובר הזמן. בנוסף, קיים גם הצורך לעבור על הווידיאו המוקלט ולדלות ממנו קטעים ספציפיים הכוללים אירועים בעלי עניין. שימוש זה הולך וגדל ככל שהפיקוח באמצעות ווידיאו הופך להיות נפוץ יותר, וככל שכמות חומר הווידיאו המוקלט גדלה. במקרים מסוימים יש חשיבות רבה לזמן ועל כן יש צורך לבצע סקירה כזו בדרך יעילה ומהירה. ניתוח ווידיאו מוקלט הוא צורך שמקבל לעיתים רחוקות מענה אפקטיבי על ידי מפעילים אנושיים, עקב התהליך הארוך של מעבר ידני על חומר מוקלט והצפייה בו, בנוסף לעלות הגבוהה של כוח אדם הנדרש למשימה.  בעוד שאין חולק על הצורך במערכות פיקוח ועל יתרונותיהן,  ובעוד ההשקעה הכספית הכרוכה בפריסת מערכות כאלו היא משמעותית, היתרון הממשי המושג ממערכת הפיקוח מוגבל כשמסתמכים על מפעילים אנושיים בלבד. לעומת זאת, ניתן להגדיל משמעותית את היתרון המושג ממערכת פיקוח כשמתקינים בנוסף גם מערכת Video Analytics. מערכות Video Analytics  מספקות פתרון אידיאלי העונה לצרכי מפעילי מערכות פיקוח, קציני ביטחון ומנהלי חברות , כאשר הם מחפשים דרך מעשית ושימוש אפקטיבי במערכות הפיקוח שלהם.

IBM  פיתחה מערכת video analytics מתקדמת מאד, הנקראת Video Correlation and Analysis Suite – VCAS. סטפן רוסו אמר שהמערכת מספקת את היכולת לראות, לנטר ולהקליט בצורה דיגיטלית פעילות בסביבה מסוימת תוך גישה בזמן-אמת למידע אבטחה בעל חשיבות. VCAS משלבת אבטחת מערכותIT  ואבטחה פיזית כדי להקל על שדות תעופה ותחנות רכבת בשימוש בפיקוח ווידיאו לניטור וניתוח תנועת הולכי רגל, בטיחות הולכי רגל, פיקוח מטענים  ולוגיסטיקה תחבורתית נוספת. VCAS מספקת מספר יתרונות לעומת פתרונות ווידיאו מקובלים, כולל:

התרעות זמן-אמת שבאפשרותן לסייע בחיזוי תקריות ע”י זיהוי התנהגויות חשודות יכולות מוגברות של זיהוי פלילי המאפשרות הכנת רישום מסודר וחיפוש המבוסס על מאפייני אירועי ווידיאו כדי לסווג אובייקטים לקטגוריות כגון אנשים ומכוניות  גיבוש מודעות מצב (situational awareness  ) של אתר, כולל זיהוי באמצעות טכניקת זיהוי פנים ופעילות אובייקטים במרחב המנוטר, כגון מטען יד נטוש. הוא הסביר שהיות ו-VCAS מבוסס IP, הוא מאפשר הקלטת הווידיאו כזרם נתונים והעברתו דרך רשת IP לצורך רישום מסודר וניתוח. המערכת מאפשרת קביעת כללים לזיהוי פעילויות חריגות. ניתן לחבר את הווידיאו ולחלוק את הגישה אליו בין מספר אתרים במעקב, ולעקוב בו-זמנית אחר פעילות במספר מקומות בזמן-אמת, תוך צמצום הצורך בריבוי כוח אדם למטרה זו. קובצי ווידיאו בפורמט דיגיטלי ניתנים לדחיסה, ושמירה בארכיונים למשך שנים, תוך הקלת משימת אחזור מידע הווידיאו מתוך ארכיונים, יחסית לאחזור מידע מתוך קלטת ווידיאו אנלוגית באתר אחסון פיזי. בנוסף ללכידת ווידיאו בסיסית, ניתן לשלב את VCAS  עם טכנולוגיה מתקדמת כגון רשתות תקשורת אלחוטיות, ניתוח זיהוי פנים, זיהוי לוחות רישוי וניתוח נתונים לשיפור היעילות התפעולית ואספקת  יכולות  נבונות של תגובה מיידית לאירועים בזמן אמת.

Russo אמר ש-VCAS עשויה להגביר את הביטחון במתקני תחבורה, כולל בנמלי תעופה, תחנות רכבת וכבישים.

Russo  ציין כי באחת המערכות הנמצאת כבר בשימוש מבצעי הוקלטו 900 מיליון “אירועים” בחודש. “”רק מערכת מבוססת מאד כמו זו שאנו מציעים יכולה לטפל בכמות כזו של אירועים מוקלטים ולהפוך אותם לזמינים בכל שנייה. “

המומחה הבכיר של IBM אמר שבמקרים רבים החברה אומרת לאנשים האחראים לאבטחה מה הם צריכים ומהן התשובות. “אנו מדברים על טכנולוגיה עילית שמאפשרת מהפיכה של ממש באבטחת אתרים”.

Russo אמר שככל שהמערכת תפותח הלאה, היא תכלול ללא ספק “אלמנטים” נוספים של בינה מלאכותית.

רשימת האתרים שכבר מנוטרים על ידי המערכת של IBM אינה לפרסום, אך גדלה בהתמדה.

רוצים ללמוד עוד על וידאו ואנליטיקה? ליחצו על הלינק הבא

https://i-hls.com/video-analytics-for-hls/

728x90_video