טכניקות לחימה ישנו את עבודת המשטרה

טכניקות לחימה ישנו את עבודת המשטרה

14201187_sטכנולוגיות בהן נעשה שימוש במלחמות בעיראק ובאפגניסטן מגיעות כעת לשטח בארה”ב, ומשנות את הצורה בה רשויות אכיפת החוק חוקרות פשעים, תוך התמקדות על מקומות בהם יש סבירות גבוהה ביותר שהפשעים יקרו, במקום היכן קרה הפשע בדיעבד.

ה-וושינגטון פוסט מדווח שטכנולוגיה אחת כזאת היא אנליטיקת חיזוי מרחבי – “geospatial predictive analytics.”. תוכנית חיזוי זו סייעה בידי המשטרה בווירג’יניה לתפוס גנבי נחושת וחונק בפילדלפיה. התוכנית גם עזרה לקציני המשטרה לפרוס כוחות משטרה בוושינגטון בזמן היריות המסתוריות על מתקני משטרה ב-2010.

הטכנולוגיה פותחה במקור תוך שימוש בתצלומי לוויין ומידע נוסף במטרה לסייע בידי הכוחות האמריקאיים לחזות את מיקום הטמנת חומרי הנפץ בעיראק ואפגניסטן. בנוסף לאנליטיקת החיזוי המרחבי, נעשה כעת במשטרה שימוש באמצעים מתקדמים נוספים כגון קריאה מהירה של לוחיות רישוי, התקני טביעת אצבעות ניידים ותוכנת זיהוי פנים.

טכנולוגיית החיזוי עזרה למשטרת המדינה של ווירג’יניה לתפוס גנבי נחושת במתקני תחנת הכוח של דומיניון בווירג’יניה. אחד מתוצרי החיזוי שסופק על ידי התוכנית חזה את האתר הבא  שבו צפויים לפעול הפושעים, על בסיס המרחק של סוחרי המתכות מתחנת הכוח.

משטרת המדינה של ווירג’יניה משתמשת כעת באותה טכנולוגיה בחיפושיה אחר מצית שהואשם בארבעים ושמונה שריפות מאז נובמבר.

הטכנולוגיה שימשה גם את יחידת הביון האזורית של ניו ג’רסי, Concerto, בחיפושיה אחר חונק סדרתי בפילדלפיה, שהרג שלוש נשים. אנטוניו רודריגז קושר לפשעים על ידי בדיקת DNA והורשע ברצח בקיץ שעבר.

כל שלושת האנשים נתפסו כתוצאה מהתחקות אחר ההרגלים שלהם.

“אנשים הם יצורים בעלי הרגלים.” אמרה ל-Post גב’Colleen McCue   מחברת DigitalGlobe, החברה הפרטית שפיתחה את הטכנולוגיה ועבדה עם סוכנויות אכיפת החוק על המקרה של Melaku. ” זה לא צירוף מקרים שבחנות המכולת דגני הבוקר החביבים עליך הם תמיד בגובה העיניים”.

 חוקרים בקליפורניה ייסדו קבוצה בשם PredPol, במטרה לעזור למחלקת המשטרה בסנטה קרוז לחזות פשעים.

“בעשור האחרון, היה לנו גידול של 30% בקריאות שירות וירידה של 20% בהיקף הצוות”, אמר Zach Friend, מנתח פשעים לשעבר של המחלקה, החבר כיום במועצת המפקחים של המדינה. הוא אמר ל-Post  :”ידענו שלא נוכל לקבל יותר שוטרים להצבה ברחוב”.

כיום, כשהשוטרים מתחילים את המשמרת שלהם, הם מקבלים מפה המפרטת תחזית של פשעים אשר צפויים לקרות באותו יום, כולל מעשי שוד, גניבת מכוניות, גניבות ופשעים אחרים באזור המזוהה. התוצאה – בששת החודשים הראשונים של התוכנית, הייתה הפחתה של 19 אחוז בהיקף מעשי השוד.

Picture1