סרטון הוידאו הצפון קוריאני שמכעיס את העולם

סרטון הוידאו הצפון קוריאני שמכעיס את העולם

10675258_sצפון קוריאה השלימה את היערכותה לניסוי גרעיני תוך התעלמות מהדאגה הבינלאומית. המדינה המבודדת נקטה בעוד צעד מתריס ופרסמה סרטון ביוטיוב המתאר עיר דומה לניו יורק שנפגעת על ידי טיל. הצילומים הועלו ביום שבת על ידי אתר האינטרנט הרשמי של הצפון, Uriminzokkiri, המפיץ ידיעות ותעמולה מכלי התקשורת הממלכתית

הוידאו מצולם  כסיקוונס של חלום, בו גבר צעיר רואה את עצמו על סיפון מעבורת חלל קוריאנית המשוגרת למסלול כדוה”א על ידי אותו סוג של רקטה שנוסתה בהצלחה בדצמבר האחרון.

בזמן שמעבורת מקיפה את כדור הארץ – לצלילי “אנחנו העולם” – המצלמה מתמקדת במדינות מתחת, כולל קוריאה מאוחדת שמחה ועליזה.

המוקד לאחר מכן יעבור לעיר – “מצועפת” בדגל ארה”ב – תחת התקפת טילים לכאורה על גורדי השחקים שלה, כולל מה שנראה כמו הבניין האמפייר סטייט שעולה בלהבות ונהרס לגמרי.

“אי שם בארצות הברית, עננים שחורים של עשן מתנחשלים,” מופיע הכיתוב על פני המסך.

“נראה כי קן הרשעות בוער באש לה גרם בעצמו”, מופיעה כותרת נוספת.

הסרטון מסתיים עם הצעיר שמגיע למסקנת שהחלום שלו “בוודאי שיתגשם”.

“למרות כל הניסיונות של האימפריאליסטים לבודד ולמחוץ אותנו … לא יהיה מי שיוכל לעצור את האנשים הצועדים לעבר נצחון סופי”, הוא אומר.

הצפון צפוי לבצע ניסוי גרעיני כתגובה מתריסה לסנקציות של האו”ם שהוטלו לאחר שיגור טיל בדצמבר.

במשך שנים ניסו ארצות הברית והקהילה הבינלאומית לנהל משא ומתן לסיום פיתוח הגרעין של צפון קוריאה ועצירת ייצוא טכנולוגיית טילים בליסטית. מאמצים אלו עברו תקופות של משבר, קיפאון, והתקדמות מהוססת כלפי צמצום הנשק הגרעיני. צפון קוריאה מהווה כבר זמן רב אתגר מרכזי במניעת תפוצת הנשק הגרעיני בעולם.

ארצות הברית ניסתה מגוון של תגובות מדיניות להתמודדות עם האתגרים שמציבה צפון קוריאה, כולל שיתוף פעולה צבאי עם בעלות בריתה באזור, סנקציות נרחבות, ומנגנונים למניעת הפצת נשק כגון פיקוח על יצוא. ארצות הברית גם עוסקת בשתי יוזמות דיפלומטיות עיקריות הקוראות לצפון קוריאה לנטוש את מאמצי ההתחמשות הגרעיניים שלה בתמורה לסיוע.

כל המאמצים לשכנע את צפון קוריאה לבטל את תוכנית הגרעין שלה נכשלו.

הסרטון הוסר ע”י יו-טיוב

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HKWJSKYBDXE