ישיבת המועצה המייעצת i-HLS

ישיבת המועצה המייעצת i-HLS

DSC_0074 (NXP)המועצה המייעצת של I-HLS  נפגשה אתמול לראשונה. הנושא שנדון אינו מפתיע – מהו בטחון המולדת (homeland security)? מה משמעות ההגדרה ? למה יש צורך להגדיר את התחום?

בועדה חברים, לפי סדר אלפביתי: אל”מ (מיל.) אריק דוידילובה דרורי (לשעבר סמנכ”ל השיווק של רפא”ל, כיום הבעלים של MIPAS), אלישע ינאי (בעלים של ביפר, יו”ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה), אל”מ (מיל.) שלמה יריב (סמנכ”ל בכיר באלישרא, מנכ”ל תדיראן מערכות), ישראל ליבנת (לשעבר מנכ”ל אלתא ומנכ”ל נייס, כיום נשיא חברת אנטאו),  חגית מנדלביץ (רפא”ל), חיים מר (יו”ר קבוצת מר), משה קרת (לשעבר מנכ”ל תע”א),

חברי הועדה, כולם בעלי ניסיון עצום ורקע של נים רבות בתעשיות הביטחוניות, העלו את הנושא הניצב במרכז הויכוחים בעולם.

המונח “בטחון המולדת” נולד בעקבות 9/11. התובנה כי הטרור מסוגל להכות באוכלוסיה יצרה צורך דחוף במסגרת הערכות חדשה.

חברי הועדה העלו מספר אפשרויות, אך בסוף הגיעו למסקנה כי קל יותר להגדיר מה אינו שייך להגנת המולדת. “מלבד טנק מרכבה ומשגר לוויינים, הכול יכול להיות כלול” אמר אחד המשתתפים בחיוך, אך למעשה הצביע על הבעיה.

חברי הועדה הגיעו למסקנה כי האימוץ המסיבי של טכנולוגיות ביטחוניות “טהורות” על ידי בטחון המולדת רק מסבך את המאמץ לשים קו הפרדה ברור סביב תחום ה-I-HLS.

המשתתפים דנו בדרכים להפוך את I-HLS למעניין יותר עבור האנשים המעורבים ישירות ובאופן עקיף בהגנת המולדת.

הועדה המייעצת אשר צפויה לגדול בשבועות הקרובים, תמשיך לסייע לצוות בניסיונה הייחודי. כל זאת, כדי להגביר את מידת העניין והשימושיות של תוכן האתר.