חברות ישראליות הפכו למטרות של האקרים סיניים

חברות ישראליות הפכו למטרות של האקרים סיניים

15401367_sחברות ישראליות נמנות על מטרות “פצחני מדינה” סיניים. הפצחנים (hackers) שייכים ליחידה סודית של הצבא הסיני. הם גנבו כמות אדירה של מידע מ-115 חברות וארגונים בארה”ב מאז 2006, כפי שנחשף על ידי חברת אבטחה אמריקאית בדו”ח מחקר שפורסם בצורה מקוונת ביום שלישי.

הפרטים שפורסמו על ידי Mandiant Corp. מחזקים את הטענות שהשלטונות הסיניים שמים לעצמם כמטרה, באופן גובר והולך, חברות זרות, מוסדות וסוכנויות ממשלתיות. בייג’ין מכחישה האשמות אלו וטוענת כי גם סין מהווה יעד לתקיפות סייבר.

יחידה 61398 בצבא השחרור של סין העממית, הממוקמת בבניין בן 12 קומות ברובע פודונג של שנגחאי, “היא כנראה אחד השחקנים הפעילים והמתמידים ביותר בתחום לוחמת הסייבר המופעלים על ידי הממשלה” טוען  Mandiant.

יחידה 61398 “גנבה באופן שיטתי מאות טרה-בייטים של מידע מלפחות 141 ארגונים” בתעשיות שונות בעיקר בארה”ב, טוען הדו”ח, מבלי לנקוב בשמות החברות. “הגיע הזמן להכיר באיום שמקורו בסין, ורצינו לבצע את חלקנו כדי לצייד ולהכין את מומחי האבטחה למלחמה יעילה באיום”, אומר הדו”ח.

טיוטת דו”ח מנובמבר אשתקד של הועדה לסקירת היחסים הכלכליים והיבטי הביטחון בין סין לארה”ב, המצוטטת על ידי בלומברג,  טוענת כי סין היא “השחקן המאיים ביותר במרחב הקיברנטי”, וכי סוכנויות הביון והפצחנים הסיניים מנסים להגיע למידע במחשבי צבא ארה”ב ולקבלנים אמריקאיים מובילים.

ביום שלישי האחרון, נשיא ארה”ב ברק אובמה חתם על צו נשיאותי לשיפור הגנת התשתיות החיוניות של המדינה מפני התקפות סייבר. “אנו יודעים כי מדינות וחברות זרות גונבות סודות עסקיים שלנו. כעת אויבינו מחפשים גם דרכים לחבל במערכות הכוח שלנו, במוסדותינו הפיננסיים ובמערכות הבקרה האווירית שלנו”, אמר הנשיא בנאומו על מצב האומה באותו היום.

הדו”ח של Mandiant, שכותרתו “חשיפת אחת מיחידות ריגול הסייבר של סין” טוען כי המידע הגנוב כלל תוכניות, מסמכי תמחור, פרטים על מיזוגים ורכישות, אימיילים ורשימות אנשי קשר.  קבוצת הפצחנים כללה מאות ואולי אף אלפי דוברי אנגלית בעלי כישורי מחשוב מתקדמים.